۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۷۰۹۴۱۸

ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت کاذب را نمی دهد

ستاد تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت کاذب را نمی دهد
مدیرکل نظارت بر خدمات عمومی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: حسب دستور رئیس جمهور و ستاد تنظیم بازار کشور، این سازمان اجازه افزایش کاذب قیمت‌ ها را نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین، محسن حسین‌لویی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همه محاسبات اقلامی که قابلیت تاثیرپذیری از تغییرات مربوط به نرخ ارز، هزینه دستمزد و سایر موارد موثر در بهای تمام شده دارد را انجام خواهدداد تا مردم براساس قیمت‌های محاسبه شده بهای آنها پرداخت کنند.

وی بیان کرد: همه مردم نیز براساس قیمت های تعیین شده از سوی سازمان حمایت نرخ کالاها را پرداخت کنند که این رویه منجر می شود تا نوسان نامناسب قیمت‌‎ها نیز رخ ندهد.

حسین‌لویی ادامه داد: از آذرماه سال ۱۴۰۰ وزارت صنعت، معدن و تجارت پروژه‌ای در زمینه درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی کالاها داشت که تاکنون چهار مرحله آن اجرایی شده و مرحله پنجم نیز از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و اکنون در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار قلم کالا درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده روی آنها اجرایی شده که براساس این اقدامات حاشیه سود و هزینه‌های واسطه گری روی این اقلام به شدت پایین آمده و منجر شده که براساس بررسی‌ها تاکنون قیمت ۱۱ هزار قلم کاهش داشته است.

حسین‌لویی گفت: یکی از اقدامات مهم که همزمان با طرح هدفمندسازی یارانه ها و اصلاح ارز ترجیحی به ارز رسمی کشور اجرا شد درج قیمت تولید و مصرف کننده روی کالا است که با پایش مستمر قیمت کالاها نرخهایی باشند که به صورت منطقی و معقول شکل گرفتند.

وی اظهار کرد: براساس این پروژه دیگر تخفیت‌های غیرواقعی لحاظ نشده و قیمت ها نیز به شکل واقعی خواهد بود که مصرف کننده نیز اطمینان پیدا خواهد کرد بهای پرداختی وی باید براساس قیمت درج شده روی کالاها باشد.

ارسال نظرات