۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۰۹۴۵۱
نماینده ولی فقیه در ساوه:

دولت سیزدهم ناچار به انجام اصلاحات اقتصادی است

دولت سیزدهم ناچار به انجام اصلاحات اقتصادی است
حجت الاسلام رحیمی گفت: در شرایط کنونی دولت سیزدهم ناچار به انجام اصلاحات اقتصادی است؛ چراکه اقتصاد کشور، دیگر تاب آوری این همه مشکلات مزمن را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مرکزی، حجت الاسلام جعفر رحیمی نماینده ولی فقیه در ساوه ضمن دعوت مردم به تقوای الهی و پرهیزگاری از ارتکاب گناه اظهار داشت: انسان در هر عالمی که باشد بالاخره یک جسم و نیازی دارد، در دنیا نیازهای خود را با ضوابط و با روابط حل می کند؛ اما بعد از مرگ هیچ ضوابط و تجارتی مطرح نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در ساوه با اشاره به دیدار کارگران با رهبر انقلاب اسلامی افزود: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: «دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد که دستگاه ها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیحه برسد» و ما نیز باید در حد توان خود برای اجرایی شدن این برنامه ها به دولت کمک کنیم.

حجت الاسلام رحیمی در ادامه، تبیین برنامه های اقتصادی دولت سیزدهم بر مردم را با اهمیت و ضرروی خواند و افزود: اگرچه بیماری نظام اقتصادی و ساختار نامناسب اقتصادی کشور میراث به‌جای‌ مانده از گذشته است و درمان آن به تدریج و زمانبر است؛ اما در حال حاضر دولت دو مأموریت اساسی را در عرصه اقتصادی برعهده دارد.

وی در ادامه به تبیین مأموریت دولت پرداخت و ابراز کرد: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و حرکت سریع و بدون توقف به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی، دو مأموریت اساسی دولت در عرصه اقتصاد است که با انجام این دو وظیفه، تحقق شکوفایی اقتصاد کشور ممکن و میسر خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در ساوه افزود: درحال حاضر موانع زیادی بر سر راه دولت برای شکوفایی اقتصادی و رشد مطلوب وجود دارد که «یارانه غیرهوشمند» یا ارز ترجیحی یکی از آن معضلات بزرگ است؛ یارانه ای که به جای آنکه در انتهای زنجیره مصرف و در سفره های مردم توزیع شود، در ابتدای زنجیره، یعنی واردکنندگان کالا قرار می گیرد و سود آن به جیب یک نفر می رود.

حجت الاسلام رحیمی ابراز داشت: دولت برنامه های عقب مانده و بر زمین مانده بسیاری را از دهه های قبل، بر دوش دارد که می توان اصلاح نظام بانکی، اصلاح نظام مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح نظام توزیع کالا، دانش بنیان کردن اقتصاد و تحقق اقتصاد منهای نفت را از جمله آن برنامه ها دانست.

رحیمی در ادامه اظهار داشت: طبیعی است که ما توقع نداریم تا همه موارد ذکر شده، در یک زمان و توسط دولت کنونی آغاز و اجرا شود؛ اما این انتظار درستی است که باید دولت کنونی با استفاده از شرایط داخلی و خارجی گام های مهمی در رونق اقتصاد بردارد که مردمی سازی یارانه ها از اصلی ترین گام های مانع زدایی برسر راه رشد اقتصادی است.

وی در ادامه ابراز کرد: در شرایط کنونی دولت سیزدهم ناچار به انجام اصلاحات اقتصادی است؛ چراکه اقتصاد کشور، دیگر تاب آوری این همه مشکلات مزمن را ندارد و دولت سیزدهم به درستی و برخلاف دولت های قبل، اصلاح اقتصادی را نه از سال پنجم و هفتم؛ بلکه از سال اول شروع کرده است.

حجت الاسلام رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: شرایط منطقه ای و جهانی که آبستن دهها حادثه در نقاط مختلف جهان است ما را به آینده نگری و حرکت به سمت تحقق سریع تر اقتصاد مقاومتی و مصون سازی عرصه های اقتصاد ملی سوق می دهد و باید در این زمینه با برنامه های کارشناسی شده و بی عیب و نقص به سمت تحقق اقتصاد قوی گام های موثری برداریم.

ارسال نظرات