۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۷۰۹۵۲۲
حجت الاسلام الهی مطرح کرد؛

الزامات "جهاد" و "تبیین"

الزامات
خراسان رضوی- الزامات جهاد تبیین و نیز بیان معنای صحیح وحدت، از سوی حجت الاسلام الهی خراسانی در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه رضوی مطرح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد الهی خراسانی در جمع طلاب و دانشجویان دانشگاه با ارائه بحث پیرامون الزامات جهاد تبیین به ماجرای تخریب قبور ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: پس از گذشت چهل سال از انقلاب مسئله تخریب قبور ائمه بقیع درست تببین نشده و نیاز به جهاد تببین دارد نه فقط برای مردم بلکه برای طلاب و دانشجویانی که در تعبیر غلط از وحدت، دچار افراط و تفریط شدند.

وی افزود: فکر برخی از طلاب چنین است که اگر در مورد تخریب قبور ائمه صحبت کنند مخالف با اهداف و بیانات امامین انقلاب صورت گرفته در حالی که اگر این ماجرا درست تبیین شود موجب افزایش همدلی و وحدت خواهد شد.

وی ادامه داد: برای خود وهابی ها یا سلفی ها نیز اگر این مسئله درست بیان شود تردید در اعتقادات و تفکراتشان را در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام الهی بیان داشت: وحدت را باید درست معنا کرد وحدت فقط این نیست که از خدا و رسول اکرم(ص) صحبت کنیم و حرفی از ائمه در میان نباشد.

وی افزود: وقتی از الزامات جهاد تبیین سخن می گوئیم کلیات آن به دو بخش الزامات جهاد و دیگری الزامات تببین تقسیم می شود.

استاد الهی در ادامه گفت: در الزامات جهاد ابتدا نیاز به درک ضرورت جهاد تببین است و پس از آن در مرحله دوم برای جهاد تبیین نیاز به داشتن روحیه جهادی داریم که اگر این روحیه نباشد یا تقویت نشود، نمی‌توان پا به این عرصه گذاشت.

وی افزود: مسئله بعد شناخت عرصه جدید جنگ، دشمن، تاکتیک و استراتژی اوست که بر این اساس نسبت به نقاط قوت و ضعف او آگاه شده تا مقابله بهتری داشته باشیم.

حجت الاسلام الهی در بیان الزامات تبیین به عقلانیت اشاره کرد و گفت: عقلانیت یعنی تببین باید کاملا عاقلانه و معتبر باشد و از سوی دیگر با منطقی قوی اقدام کنیم که لازمه آن اشراف بر مبانی نظری انقلاب اسلامی و واقعیات جمهوری اسلامی و شناخت قواعد دفاع از انقلاب اسلامی است.

وی افزود: از دیگر موارد می توان به توانایی های لازم در تبیین مثل نحوه خطابه، یا کار با ابزار رسانه، و آموزش فرایند اقناع اشاره کرد.

حجت الاسلام الهی در پایان بیان داشت: در جهاد تببین باید تمام اقشار و طبقات، درگیر این فرایند شوند برای این اتفاق گاهی نیاز به ارتباط حسی و درک متقابل از طرف مقابل است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات