۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
کد خبر: ۷۰۹۵۵۹

تحرکات آمریکا برای بازگشت تروریست‌ها به عراق

تحرکات آمریکا برای بازگشت تروریست‌ها به عراق
منابع امنیتی عراقی از تحرکات هوایی گسترده آمریکا در غرب این کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع امنیتی عراقی از هلاکت سه داعشی در حمله هوایی به الانبار در غرب این کشور خبر دادند.

این منابع بیان کردند: جنگنده‌های اف16 عراق مخفیگاهی را که تکفیری‌ها در آن بودند در غرب عراق هدف قرار دادند که بر اثر آن سه عنصر داعشی کشته شدند.

بازداشت یک سرکرده داعشی در کرکوک

از سوی دیگر حشد شعبی عراق از بازداشت یک سرکرده داعشی در استان کرکوک هم خبر داد و این‌که کمربند انفجاری و مواد منفجره و چاشنی انفجاری با خود همراه داشته است.

این تروریست قصد منفجر کردن خود میان نیروهای امنیتی و شهروندان را داشته است.

تحرکات آمریکا برای بازگردانیدن تروریست‌ها به عراق

«امیر عبدالمنعم» کارشناس امور امنیتی عراقی از تحرکات آمریکا برای بازگردانیدن تروریست‌ها به عراق به‌شکل تدریجی پرده برداشت.

وی افزود: خانواده‌های داعشی با وجود اینکه فعالیت تروریستی ندارند اما نمی‌توان آنها را بی‌گناه قلمداد کرد زیرا تفکر افراطی در آنها ریشه دوانیده است و آنها نسل جدیدی از تروریست‌ها را در داخل عراق به وجود می‌آورند.

این کارشناس عراقی گفت: استقرار خانواده تروریست‌های داعش از سوی آمریکا در اردوگاه الهول طرحی برای پرورش تفکر تروریستی و افزایش عناصر تروریستی است تا از سوی آمریکا علیه کشورهای مخالف سیاست‌های واشنگتن به‌کار گرفته شوند.

وی درباره تحرکات آمریکا در انتقال داعشی از زندان حسکه به اردوگاه الهول به‌عنوان مقدمه انتقال آنها به عراق، به‌شدت هشدار داد و گفت: این طرحی ویرانگر برای عراق و امنیت آن است.

تشدید تحرکات هوایی آمریکا در غرب عراق

منابع عراقی از تشدید تحرکات هوایی آمریکا در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

این منابع گفتند: منطقه القائم در غرب عراق شاهد پرواز گسترده بالگردها و پهپادهای آمریکایی است و علت این تحرکات مشخص نیست. هواپیماهای آمریکا در ارتفاع پایین پرواز می‌کنند.

منابع مذکور احتمال دادند که علت این تحرکات هوایی هراس از حملات احتمالی است به‌ویژه که این مناطق شاهد رخداد امنیتی خاصی نیست و فرماندهان امنیتی این منطقه اطلاعی از علت این پروازها ندارند.

انتهای پیام/+

ارسال نظرات