۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۷۵۴

مدیریت از پشت ویدیو کنفرانس با مدیریت در میدان فرق دارد

مدیریت از پشت ویدیو کنفرانس با مدیریت در میدان فرق دارد
حضور بی واسطه مقامات ارشد دولت در میان مردم و رسیدگی به نواقص و کمبودها، بیش از پیش دشمن و رسانه های معاند را در سمپاشی و انتشار اخبار دروغ و ایجاد التهاب ناکام گذاشت.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از سرویس سیاست مشرق- رسانه های به ظاهر ایرانی در لندن و واشنگتن و شبکه های تلویزیونی وابسته به انگلیس، آمریکا و آل سعود با تبلیغاتی پرحجم و به عبارتی با بمباران رسانه ای در پی آن بودند که طرح اقتصادی دولت در «مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها» را ناکام گذاشته و کشور را به آشوب و التهاب بکشانند.

اما صداقت دولت و درایت و متانت و صبوری مردم، یکبار دیگر این نقشه شوم را ناکام گذاشته و دشمن را سنگ روی یخ کرد. در روزهای گذشته رسانه های معاند و از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا با انتشار فیلم های جعلی و ادعای قحطی قریب الوقوع در ایران، با ذوق زدگی به ضریب دادن به این خط خبری پرداخته و مدعی شدند که بحرانی بزرگ پیش روی مردم ایران است و ظرف یکی دو روز آشوب سراسر ایران را فراخواهد گرفت.

این طیف همان جماعتی است که در بحبوحه شیوع کرونا، دست و پا می زد تا واکسن کرونا به مردم ایران نرسد و پیش از آن نیز تقلا برای تحریم داروی بیماران خاص- و از جمله کودکان سرزمینمان- را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده بود.

این رسانه ها که یدطولایی در توهین به مردم ایران و حمایت از تحریم علیه ملت ایران دارند با ضریب دادن به برخی تجمعات محدود و پراکنده، در پی آن بودند تا مردم را عصبانی کرده و آنان را به خیابان بکشانند. اما مردم عزیز کشورمان بارها نقشه دشمن را نقش برآب کرده و عملیات خرابکارانه آنان را ناکام گذاشته بودند و این بار نیز همین روند تکرار شد.

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

در حقیقت ناکامی دشمن به واسطه زنجیره ای از اقداماتی رخ داد که دولت، مردم و رسانه ها در آن سهیم بودند. این روند دقیقا در ماجرای غائله بنزینی آبان ۱۴۰۰ نیز رخ داد. در آن مقطع بلافاصله پس از انتشار خبر اخلال در جایگاه‌های سوخت،  صدا و سیما و به صورت ویژه شبکه خبر با انتشار لحظه به لحظه اخبار مربوط به این مسئله، مرجعیت رسانه ای درخصوص این رخداد را در دست گرفت و در ادامه با انتشار اخبار میدانی و مصاحبه با مردم، ابتکار عمل را کامل به دست گرفته و رسانه های معاند را در ضریب دادن به اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی ناکام گذاشت.

این بار نیز صداوسیما و بخش های مختلف خبری با حضور میدانی در بازار و مراکز خرید و فروش کالاهای اساسی از نزدیک وضعیت را گزارش کرده و صدای مردم را بدون واسطه پخش کردند.

در آبان ۱۴۰۰ مقامات مسئول با تکذیب گرانی بنزین و ارائه آمار پمپ بنزین های فعال، از سردرگمی مردم و ازدحام در مقابل جایگاه های سوخت غیرفعال پیشگیری کردند. در روزهای اخیر نیز ابتدا یارانه ها به حساب حدود ۷۲ میلیون ایرانی وازیر شد، سپس چندین روز به اقناع افکارعمومی اختصاص یافته و در نهایت عرضه کالاهای اساسی با نرخ جدید انجام شد.

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

در همین مدت، شایعاتی از قبیل گرانی بنزین، گرانی نان، نایاب شدن مرغ و روغن به مدت طولانی و... و. پاسخ داده شده و در نقطه مقابل، مردم عزیز کشورمان نیز از ازدحام در مراکز خرید خودداری کرده و با صبوری و متنان، دولت را همراهی کردند.

در آبان ۱۴۰۰ مقامات ارشد دولت از آغازین ساعات اخلال در جایگاه‌های سوخت به صورت پیوسته و مستمر به ابهامات و شایعه پراکنی ها پاسخ داده و مرتب مردم را از جدیدترین اقدامات صورت گرفته مطلع می کردند.

 

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

 در اردیبهشت ۱۴۰۱ نیز مقامات ارشد دولت و از جمله رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر صمت و...در میان مردم حاضر شده و از مراکز خرید بازدید کرده و به صورت میدانی به مدیریت اوضاع پرداختند. به عبارت دیگر برخلاف دولت قبل که در اینگونه موارد یا رئیس جمهور تازه صبح جمعه از اوضاع خبردار می شد و یا مقامات ارشد دولت، ویدئوکنفرانسی اوضاع را کنترل می کردند، در این دولت، مقامات ارشد در وسط میدان حاضر شده و مردم نیز پاسخ مثبتی به این صداقت دادند.

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

 

در حقیقت حضور بی واسطه مقامات ارشد دولت در میان مردم و رسیدگی ویژه و فوری به نواقص و کمبودها، بیش از پیش دشمن و رسانه های معاند را در سم پاشی و انتشار اخبار دروغ و ایجاد التهاب ناکام گذاشت.

با اینکه بی بی سی فارسی و اینترنشنال سعودی و صدای آمریکا و دیگر رسانه های دشمن دست و پا زدند تا مردم را به خیابان ها بکشند، اما مردم با بی توجهی به این فضاسازی ها و با اعتماد به دولت، با متانتی قابل تقدیر اوضاع را پیگیری کرده و کاملا برعکس فضاسازی دشمن عمل کردند.

و اما مجموعه اتفاقات روزهای اخیر، رانت خواران و دلالان و قاچاقچیان را نیز مأیوس کرد. حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این خصوص گفت: «دلالان و واردکنندگان بی‌وجدان از محل اعتبارات مربوط به یارانه، منشأ فساد اقتصادی شده‌اند. قاچاقچیان نیز از محل توزیع نادرست ارز، سود بسیاری برده‌اند و از سوی دیگر نیز بخشی از یارانه مردم ایران نصیب مردم برخی از کشورهای دیگر می‌شود. جالب است که تولیدکنندگان خارجی از دولت ایران یارانه می‌گرفتند».

سرخوردگی دشمن از همراهی مردم با دولت در اجرای طرح «توزیع عادلانه یارانه ها» / تفاوت «مدیریت ویدئوکنفرانسی» و «مدیریت در میدان»

عبدالملکی با بیان اینکه با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۲۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم برداشت می شد، گفت: تا از طریق دیگری با ارزانی کالاهای اساسی به مردم برگرداند. در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی پنج گروه از جمله دلالان، قاچاقچیان، خارجی ها، تولیدکنندگان خارجی و مردم سهیم بودند.

وی ابراز داشت: شبکه ناسالم دلالی در کشور داشتیم که نهاده را با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می کرد ولی آن را به قیمت آزاد به دست تولیدکننده می فروخت همچنین بخش دیگری از ارز در جیب قاچاق می رفت.

وزیر کار گفت: قاچاقچیان کالاهای ایرانی را به کشورهای همسایه قاچاق می کردند که این کالاها بر سر سفره خارجی ها قرار می گرفت، همچنین با خرید نهاده ها و یا مواد اولیه با ارز ۴۲۰۰ تومانی، سود آن به نفع تولید کننده خارجی بود و این امر منجر به وابستگی به خارج کشور می شد.

عبدالملکی با اشاره به اینکه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به نفع مردم نبود، گفت: در این طرح مردمی سازی یارانه ها دولت سیزدهم، دلار و ارز به جای ۴۲۰۰ تومانی به نرخ آزاد به واردکننده اختصاص می یابد و صد درصد یارانه به مردم  در دهک های اول تا نهم تعلق می گیرد که ۳۰ درصد مردم هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد مردم ۳۰۰ هزار تومان و ۱۰ درصد مردم ثروتمند هیچ یارانه ای دریافت نمی کنند ضمن اینکه فاصله طبقاتی را نیز کاهش می دهد.

وی ابراز داشت: با اصلاح ارز ۴۲۰۰ تومانی، قاچاق از این محل حذف می شود، تولید کننده داخلی رقابت پذیرتر و تقاضا برای کالا افزایش پیدا می کند و در نهایت با افزایش تولید در بازار قیمت ها کنترل می شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بر اساس برآوردها، یک خانواده چهار نفری را در دهک اول در نظر بگیرد که یک میلیون و ۶۰۰ هزار یارانه دریافت کرده است که قبل از اجرای طرح مجموع مصارف در کالاهای اساسی، ۲۴۱ هزار تومان بوده که با اعمال قیمت های جدید این مصارف خانوار به ۵۶۸ هزار تومان رسید که میزان افزایش هزینه برای این خانواده ۳۲۶ هزار تومان است که افزایش قدرت خرید حدود یک میلیون تومان بالا رفته است.

ارسال نظرات