۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۱۰۰۷۰

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در کاشان از آمار نرخ رشد جمعیت کشور

ابراز نگرانی نماینده ولی فقیه در کاشان از آمار نرخ رشد جمعیت کشور
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه رشد جمعت کشور زیر یک و نیم درصد است، گفت: با ادامه این وضع، جمعیت ایران طی ۸۰ سال آینده به ۱۹ میلیون نفر کاهش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروزدر خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح اصلاح اقتصادی گفت: با اجرای این طرح مسئولان جهاد کشاورزی و امنیتی در کاشان بر اجرای این طرح نظارت دقیق دارند.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد دانه روغنی وارداتی است و تنها ۱۵ درصد باقیمانده در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: دولت برای ایجاد انگیزه کشاوران قیمت هر کیلو دانه‌های روغنی کلزا و سویا تولید داخل کشور را امسال نسبت به سال گذشته با افزایش صددرصد خریداری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آغاز جنگ روسیه و اوکراین را سبب افزایش سه برابری قیمت‌های دانه‌های روغنی در جهان دانست و گفت: همزمان با افرایش جهانی دانه‌های روغنی و تبدیل ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به ارز ۲۵ هزار تومانی سبب افزایش قیمت روغن از ۱۷ هزار تومان به ۶۲ هزار تومان شد، اما با واریز یارانه به کارت خانوار‌ها جبران شد.

وی با بیان اینکه روغن در همه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ شهرستان در دسترس همشهریان است، اما گزارش‌های مردمی بیانگر کمبود روغن در برخی از فروشگاه ها است، ابراز داشت: ضمن اینکه دستگاه‌های نظارتی بازار را رصد می‌کنند، شهروندان نیز در صورت مشاهده کمبود، بلافاصله با سامانه‌های ۱۲۴ و ۱۲۵ اطلاع داده تا بلافاصله جایگزین شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین نرخ رشد جمعت کشور را زیر یک و نیم درصد دانست و گفت: بنا بر اعلام سازمان ملل نرخ رشد کمتر از یک و نیم درصدی جمعیت ایران سبب می‌شود طی ۸۰ سال آینده جمعیت کشور به ۱۹ میلیون نفر کاهش یابد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: روایت است زنان باردار طی ۲۷۰ روز بارداری، هر روز ثواب یک روزه مستحبی، ۲۷۰ شب ثواب احیاء، ۲۷۰ روز ثواب جهاد فی سبیل الله و ۲۷۰ روز ثواب مالی و انفاق در راه خدا را دارد، ضمن اینکه ثواب لحظه ولادت فرزند قابل شمارش نیست و مادر بعد از تولد فرزند مستجاب الدعوه می‌شود.

وی با اشاره برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه در استان اصفهان گفت: جامعه روحانیت با تقدیم ۴ هزار شهید روحانی و طلبه به اسلام و نظام به نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را نسبت به سایر صنوف تقدیم اسلام و نظام کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه استان اصفهان بین همه استان‌های کشور بیشترین شهید طلبه و روحانی را تقدیم اسلام و نظام کرده است، یادآور شد: منطقه کاشان و آران و بیدگل با ۱۱۴ شهید روحانی در استان اصفهان بیشترین آمار شهدای طلبه و روحانی را دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات