۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۷۱۰۱۱۸
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از آواهای قرآنی برای ارتقای روحیه بیماران

لزوم استفاده از آواهای قرآنی برای ارتقای روحیه بیماران
اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی استفاده از آواهای قرآنی، اذان و ادعیه با روش آوا درمانی در بیمارستان ها را در ارتقای روحیه و بهبود بیماران حائز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی صبح امروز در دیدار با رئیس و مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی(ره)، گفت: امیرمومنان(ع) می‌فرماید، برای طبابت نیاز به داشتن تقوای الهی، نهایت خیرخواهی و نهایت تلاش است.

وی با اشاره به اینکه داشتن تقوا به منزله داشتن تقوای علمی و تقوای عملی است، افزود: اطباء در نظام اسلامی ایران هم دارای تخصص و هم برخورد مهربانانه با بیماران هستند و این نیز مصداق «رُحَماءُ بَینَهُم» است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی به برخی از عواملی که سبب افزایش روحیه بیمار و بهبود بیماران می‌شود اشاره کرد و با بیان اینکه این عوامل خود مصداق تقوا است، اظهار داشت: بیان چگونگی بهبودی بیماری از سوی بیماران بهبود یافته برای بیماران در حال درمان در بهبودی بیماران تاثیرگذار است.

وی امید و داشتن روحیه را در بهبود بیماری مؤثر دانست و ادامه داد: شهید مطهری می‌فرماید، روح قوی قدرت و توان بهبودی بیماری را در بیماران دارد.

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین استفاده از آوا‌های قرآنی، اذان و ادعیه با روش آوا درمانی در بیمارستان‌ها را در ارتقای روحیه بیماران و بهبود آن‌ها حائز اهمیت دانست و افزود: بر اساس تجربه بیمارانی که به کما رفته اند استفاده از آوا‌های قرآنی، اذان و ادعیه با روش آوا درمانی در بهبود بیماران موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی یادآور شد: در برخی از امور ملائکه و در برخی از امور نیز شیاطین حضور دارند و حضور ملائکه در انجام درمان و عمل بیماران تأثیرگذار است.

به گفته وی نصب تصاویر شهدا، استمداد از شهدا، ایجاد معنویت، رعایت حدود الهی، «حجاب و عفاف» و نهادینه کردن ایمان و تقوا در بخش بهداشت و درمان سبب امداد‌های غیبی و موفقیت در امور درمانی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده و ارائه بهترین خدمات درمانی به مردم کاشان در بیمارستان آیت الله یثربی گفت: در کنار ایمان و تقوا نهایت خیرخواهی و تلاش را درامور داشته باشید تا با کیفیت‌ترین دستاورد را داشته باشید.

رضا نعناکار مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی(ره) نیز گفت: این بیمارستان مجهز به بخش رادیوتراپی، براکی تراپی و قسمت شیمی درمانی برای بیماران سرطانی است و تمام خدمات آن رایگان و هیچگونه فرانشیزی از بیماران دریافت نمی‌شود.

به گفته وی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی از ابتدای سال ۹۵ تا پایان اسفند ماه سال گذشته ۵۹ میلیارد تومان خدمات درمانی رایگان رادیو تراپی، شیمی درمانی و براکی تراپی به بیماران خود ارائه کرده است.

وی از اختصاص یک باب همراه سرای رایگان سنتی ۱۰ خانواری برای اسکان همراهان بیماران شهرستانی در خیابان امام خمینی (ره) خبرداد و افزود: یک باب همراه سرای ۴۲ واحد سوئیت نیز توسط حصیری خیر کاشانی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در دست ساخت است و یک قطعه زمین برای احداث همراه سرای توسط کوچی خیر کاشانی اهدا شده است.

نعناکار هچنین از ارائه خدمات استاندارد رایگان بخش دیالیز این بیمارستان به بیماران دیالیزی خبرداد و افزود: این بخش مجهز به ۱۰ دستگاه مجهز دیالیز است.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی (ره) یادآور شد: این بیمارستان به دلیل داشتن استاندارد لازم نخستین و تنها بیمارستان در منطقه است که مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارد.

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان مجهز به مرکز تحقیقات و نخستین مرکز تحقیقات سرطان در بخش خصوصی است که توانسته رتبه نخست کشور را کسب کند، افزود: مرکز تحقیقات بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی (ره) در تولید برخی دارو‌های بیماران سرطانی و روش جدید درمان سرطان فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گفته وی این بیمارستان مجهز به ۱۲ آی سی یو و ۱۲ سی سی یو، ۶ اتاق عمل جراحی مغز و اعصاب، جراحی زنان، جراحی قلب، آنژیوگرافی، جراحی عمومی و ارتوپدی، چشم و اورولوژی «سنگ شکن از داخل با امواج صوتی» است.

نعناکار با اشاره به اینکه این بیمارستان با بیش از ۵ هزار جلد کتاب نخستین بیمارستان دوستدار کتاب در کشور است که تمامی لابی‌های بیمارستان تبدیل به کتابخانه شده است، گفت: علاوه بر این ماهانه یک نمایشگاه فرهنگی و تاکنون ۲۵ نمایشگاه همراه با مسابقه کتابخوانی برگزار کرده است.

دکتر مصطفی سروی زاده رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی(ره) نیز گفت: هزینه یک دوره ۲۵ روزه رادیو تراپی بیماران حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ میلیون است که برای بیمارانی که به این بیمارستان مراجعه می‌کنند رایگان است.

وی همچنین هزینه هرجلسه شیمی درمانی با کیفیت بالا را حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: تمامی هزینه‌های شیمی درمانی بیماران در این بیمارستان رایگان ارائه می‌شود.

به گفته وی حدود ۶۰ درصد بیماران مراجعه کننده به مرکز رادیو تراپی و حدود ۸۰ درصد بیماران مراجعه کنند به مرکز براکی تراپی این بیمارستان از شهرستان‌های سراسر کشور هستند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی (ره) یادآور شد: مرکز براکی تراپی بیمارستان فوق تخصصی آیت الله یثربی (ره) تنها مراکز براکی تراپی درمان سرطان در داخل سرطان» در استان اصفهان و استان‌های همجواراست./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات