۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۷۱۰۲۲۶
امام جمعه الیگودرز:

کنگره شهدای روحانی فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است

کنگره شهدای روحانی فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت است
حجت الاسلام سرلک برگزاری کنگره شهدای روحانی را فرصتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: از این ظرفیت در جهت تبیین راه شهدا استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در لرستان، حجت الاسلام مهدی سرلک، در جلسه هماهنگی ادارات و نهاد‌های شهرستان الیگودرز که با محوریت برگزاری کنگره ۴ هزار شهید روحانی در شهرستان الیگودرز برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی گفت: شهدا چراغ راه امروز ما هستند.

امام جمعه الیگودرز بر ضرورت نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: نسل امروز باید با اهداف و آرمان ها و راه شهدا آشنا شوند.

وی عنوان کرد: در عرصه‌های بزرگ این روحانیت بود که خدمات جانانه زیادی دادند و در عرصه‌های مختلف نقش‌های مهم و زیادی ایفا کردند.

حجت الاسلام سرلک خاطرنشان کرد: مسئولان و دستگاه های ادرای و اجرایی ستاد کنگره شهدای روحانی جهت تبیین اهداف کنگره برای مردم و هرچه بهتر اجرا شدن این برنامه تعاملات لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام علی لرستانی، در ادامه این نشست بیان کرد: در آیین افتتاحیه این کنگره پیام رهبر انقلاب اسلامی به کنگره ۴ هزار شهید روحانی قرائت می شود.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه سپاه و دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی شهرستان الیگودرز گفت: رئیس جمهور، فرمانده کل سپاه  و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مراسم سخنرانی خواهند کرد.

وی اظهارکرد: همزمان این کنگره در حوزه علیمه برادران با همکاری دفتر امام جمعه شهرستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حوزه های علمیه و دیگر دستگاه‌های اداری و فرهنگی با سخنرانی حجت‌الاسلام سرلک امام جمعه شهرستان الیگودرز و اجرای برنامه‌های متنوع  در روز چهارشنبه 4 خردادماه، با حضور طلاب، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

حجت الاسلام لرستانی بیان کرد: یادواره شهدای روحانی با هدف  آشنایی نسل جوان با نقش روحانیت در تشکیل انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافع حرم برگزار خواهد شد./9451/

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات