۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۱۰۵۶۳
معاون تهذیب حوزه های علمیه تشریح کرد؛

نقش و کارکرد مربی تهذیب در تربیت طلاب / به پژوهشگر اخلاق تربیت نیازمند هستیم

نقش و کارکرد مربی تهذیب در تربیت طلاب / به پژوهشگر اخلاق تربیت نیازمند هستیم
معاون تهذیب حوزه با اشاره به نقش مربی تهذیب در مدارس گفت: آگاهی، انگیزه، برنامه، هشدار، ارجاع و رصد متربی از کارهای مربی اخلاق و تهذیب است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سلسله نشست های تهذیبی - تربیتی رهیافت، ویژه فعالان تهذیب و تربیت در حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه و با موضوع «نقش و کارکرد مربی در تربیت» در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با بیان نقش مربی در تهذیب و تربیت طلاب گفت: در دنیای امروز از دانشمندان هسته ای به دلیل اهمیت موضوع این صنعت بسیار تجلیل به عمل می آورند، اما از صنعت هسته ای موثرتر صنعت انسان سازی و تغییر و تحول در جان آدمیان است.

وی با اشاره به صنعت استراتژیک انسان سازی افزود: به فرموده قرآن کریم همۀ پیامبران گذشته نیروهای این کار بوده اند، بنابراین مرتبت این جمع  و جلسه را بشناسیم چرا که تربیت ادامه راه پیامبران و ائمه معصومین(ع) و احیاء راه اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با تاکید بر اینکه این جمع یک تیم واحد برای شروع و آغاز یک فعالیت تربیتی است، تصریح کرد: برخی از موضوعات بنیادین و اصولی است که شاید مستقیماً به عمل گره نخورد و تنها نگرش اساتید را تقویت کند، اما به هر حال ما ژست نیروی عملیاتی داریم و این موضوعات و مباحثات ما را تقویت می کند.

استاد حوزه علمیه با نقش و کارکرد مربی در تربیت خاطرنشان کرد: در عرصه اخلاق و تربیت اسلامی به پژوهشگرانی برای اخلاق تربیت نیاز داریم که فعالیت های نظری و علمی برای حل مسأله و رفع ابهام و پاسخ دادن به پرسش ها انجام دهند.

وی ادامه داد: مدرسان اخلاق و تربیت دسته دوم از متخصصانی هستند که در عرصه تربیت به آن ها نیازمند هستیم که این دسته به کسانی می گویند که یافته های پژوهشی را از پژوهشگران دریافت می کنند و بعد انتقال می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به اینکه کار مدرس نیرو پروری و مبلغ اطلاع رسانی است، اظهار کرد: مدرس با لسان فنی و آکادمیک صحبت می کند، اما مبلغ از میان آموزهای اخلاقی تربیتی آنچه به درد توده مردم بخورد را انتخاب و در اختیار آن ها می گذارد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با توجه به جایگاه مشاور اخلاق ابراز کرد: مشاور یافته های کلی را براحوالات فردی و شخصی تطبیق می دهد و آنچه مسائل فرد را پاسخ می دهد را انتخاب می کند.

وی با اشاره به فعالیت های اثرگذار مربی اخلاق و تربیت تصریح کرد: آگاهی، انگیزه، برنامه، هشدار، ارجاع و رصد متربی از جمله کارهای یک مربی اخلاق و تهذیب است به هر حال با توجه همه آنچه گفتیم جایگاه معاون تهذیب در مدارس مدیر امر تهذیب و تربیت است که در واقع مدیر متولی مراقبت از این امر در یک نهاد می باشد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
زهرا نيك پنجه
Iran (Islamic Republic of)
۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
بسمه تعالي
سلام عليكم - الحمدلله سالهاست درزمينه تهذيب و تزكيه با استفاده از آموزه هاى حضرت امام خمينى وآيت الله شجاعى رحمه الله عليهما تلاش بي وفقه داشته ايم و اين دوسال در فضاى مجازى سلسله دروسى را آماده و گروه هايي در تهران .مشهد . يزد ... در حال آموزش هستند. برخي ازاين همراهان مناسب براى مربي تزكيه هستند و براى ورود اين مطالب و برپايي نهضت تزكيه تلاش هايي داشتيم ولي اداره بازى نهادها و ارگانها ... اجازه نداده كه نتيجه مطلوب بگيريم . درايم مورد آمادگى همكارى داريم . ٠٩١٩٤...٣١٣
0
0