۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۹۷۸۵۵
حجت الاسلام والمسلمین عالم‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده نوری:

تبلیغ دین را نباید در اطلاع رسانی و جذب مخاطب محدود کرد

تبلیغ دین را نباید در اطلاع رسانی و جذب مخاطب محدود کرد
معاون تهذیب حوزه های علمیه، تبلیغ دین را یکی ازشئون روحانیت دانست و گفت: تبلیغ دین را نمی توان صرفاً اطلاع رسانی و جذب مخاطب دانست.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه بعدازظهر امروز در مراسم رونمایی از آثار پژوهشکده اخلاق و معنویت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، با بیان اینکه خدای متعال در سیر تاریخ خلقت برای بشریت بندگان صالحی را به عنوان پیامبران قرار داده است، گفت: در ابتدای دعای ندبه آمده است که پیامبران برای کار خدا خالص شده اند که مراد از کار خدا، همان دین و دینداری است.

وی با اشاره به ارسال رسل ادامه داد: دین صرفاً مجموعه گزاره یا معارفی برای حفظ کردن، خواندن و دانستن نیست، بلکه یک تلاش برای پیگیری پروژه و طرحی است که خدای متعال برای بشریت در نظرگرفته که آن اتفاق در برهه ای از زمان بیفتد و تمام تاریخ برای آن زمان آماده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری با اشاره به آیه 33 سوره توبه تصریح کرد: غایت و هدف از بعثت انبیاء این است که این دین در همه عالم بر همه ادیان غلبه کند و پرچم توحید و عدالت در تمام پهنۀ زمین به اهتزاز در بیاید و بندگان صالح سردمدار امور در تمام زمین باشند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه دین اسلام را طرح و پروژه خدای متعال دانست و خاطرنشان کرد: خدای متعال تشکیلاتی را راه انداخته که پیامبران در راس آن قرار دارند، این پیامبران برای اینکه این ماموریت بزرگ تاریخی را انجام بدهند باید قراری با خداوند بگذارند.

وی با اشاره به قرار بین خداوند با پیامبران افزود: باید در درجات مادی و دنیایی زهد و بی رغبتی بورزند، انبیاء الهی باید آنچه که دنیا به او شناخته می شود، برای پیش بری کار پروردگار درگذشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عالم‌‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌زاده نوری با بیان اینکه علماء وارثان انبیاء هستند، عنوان کرد: علماء در صورتی می توانند بار دین را بردارند و کار خدا را محقق کنند که این قابلیت در رفتارشان باشد که گرفتار مطامع دنیوی نشوند و زهد بورزند.

وی این مأموریت سنگین و سترگ را مخصوص کسانی دانست که یک ذخیره اخلاقی و معنوی فوق العاده داشته باشند و اظهار کرد: هرچه که انسان مسئولیتش سنگین تر و دشوارتر باشد به صلاحیت های بیشتری برای انجام این ماموریت دارد که در راس آن میثاقی است که با خداوند بسته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه با اشاره به تبلیغ دین گفت: تبلیغ دین یکی از شئون روحانیت است و طبعاً اگر مسئولیت روحانیت این مقدار سنگین باشد که به عنوان ورثة الانبیاء باید حضور پیدا کند تبلیغ دین را هم نمی توان صرفاً اطلاع رسانی و جذب مخاطب دانست.

وی اظهار کرد: عالمان دین و مبلغان دین باید وظایف اخلاقی و ایمانی خود را بشناسند و بیش از توده مردم ملتزم به آن باشند، عالمان و مبلغان دین بخاطر نسبتی که با دین خدا و مکتب اهل بیت دارند طبیعتاً باید بیش از دیگران التزام به اخلاقیات داشته باشند و جلوتر از دیگران ابتدا به تعلیم نفس خود بپردازند.

ارسال نظرات