۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۷۱۰۶۵۶
از سوی دفتر مقام معظم رهبری؛

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانسوز مدرسه فیضیه در سال ۴۲ برگزار شد

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره جانسوز مدرسه فیضیه در سال ۴۲ برگزار شد
مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) و بزرگداشت یاد و خاطره جانسوز مدرسه فیضیه به دست رژیم سفاک پهلوی در سال 1342 در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مراسم شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام صادق (ع) و بزرگداشت یاد و خاطره جانسوز مدرسه فیضیه به دست رژیم سفاک پهلوی در سال 1342 عصر جمعه با سخنرانی آیت الله دری نجف آبادی در مدرسه فیضیه برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم آیت الله مقتدایی، نمایندگان بیوت مراجع عظام تقلید و دفتر رهبری در قم و جمع کثیری از طلاب و روحانیون حضور داشتند و این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری و بیت آیت الله گلپایگانی برگزار شد.

آیت الله دری نجف آبادی سخنران این مراسم با اشاره به جایگاه قم در نزد اهل بیت (ع) گفت: امام باقر و امام صادق (ع) به قم امید داشتند و انتظار پایگاه اهل بیت (ع) را از این کانون مقدس می کشیدند که مفاهیم پرنور مکتب امامت همچون ایمان، تقوا و عدالت از این شهر به سرتاسر عالم نشر پیدا کند.

وی با اشاره به نقش علما در اعتلای کلمة الله و نظام اسلامی ابراز کرد: صد سال اخیر شهر قم و حوزه علمیه را خصوصاً از زمان ورود حاج شیخ عبدالکریم حائری را باید جداگانه و مجزا بررسی کرد که منشاء تحولات بزرگی در ایران و به تبع آن در منطقه شده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مشکلات نمی تواند ما را از راه اهل بیت (ع) جدا کند و قدرت ایمان، امید، تلاش و فداکاری در راه اهل بیت (ع) همیشه در راه طلبگی وجود داشته است و طلاب امروز نیز در راه اعتلای نظام اسلامی کوشا و پرتلاش خواهند ماند.

ارسال نظرات