۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۷۱۰۷۸۲
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور:

فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس ساخته می شود

فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس ساخته می شود
کرمانشاه ـ سردار سلیمانی گفت: ساخت یک فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را در دستور کار قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، سردار غلامرضا سلیمانی امروز در کنگره گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید صفر خوشروان و ۷۵۰ شهید شهرستان مقاوم گیلانغرب، اظهار داشت: پایداری و مقاومت ملت ایران گنجینه تمام نشدنی از ارزش ها به یادگار گذاشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: بر اساس همین مقاومت و ایستادگی است که مکتب دفاعی انقلاب اسلامی شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مکتب دفاعی انقلاب اسلامی برآمده از پایداری، مقاوم، جانفشانی و ایثارگری عاشورائیان و علویان استان کرمانشاه و به خصوص مردم گیلانغرب بود.

سردار سلیمانی بیان داشت: ما امروز در انقلاب اسلامی در سایه مدیریت الهی و مردمی امام المسلمین و ولایت فقیه دارای یک مکتب دفاعی هستیم که هر کشوری اعم از کشورهای اسلامی و حتی کشورهای غیر اسلامی از این مکتب در مقابل انوع تهدیدات سخت و نرم الگو می گیرند و می توانند ملت خود را در مقابل آنها مصون کنند.

وی ادامه داد: شهید سپهبد حاج قاسم و شهدای مدافع حرم با انتشار مکتب دفاعی در جبهه های مقاومت توانستند یک جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی پایه گذاری کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: امروز رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از نفوذ رزمندگان فلسطینی در اطراف خود دیوار کشیده و یک بایگانی برای مردم سرزمین های اشغالی مهیا کرده است، از سویی نیز ساکنان سرزمین های اشغالی به دنبال گذرنامه دوم هستند چرا که بر این باورند که به زودی نمی توانند از گذرنامه فعلی در سایر کشورها استفاده کنند.

وی ادامه داد: مکتب مقاومت توانست به سراسر جهان منتشر شود و در مقابل دشمنان جهان اسلام که در ۲۰۰ سال گذشته در کارنامه تارک خود جز قتل و خونریزی و چپاول چیزی نداشته اند، با افتخار بایستد.

سردار سلیمانی افزود: امروز باید دوران افتخار آفرین جهاد تبیین شکل بگیرد، ناراحت می شوم وقتی می بینم این افتخارات در درون مرزهای این شهرستان محبوس می شود و حتی شاید جوانان و نوجوانان این شهر نیز اطلاعات کافی از حمایت های بزرگ نداشته باشند.

وی گفت: تا کنون چه تعداد کتاب، فیلم، مستند و ... از رشادت‌های این مردم تهیه شده!این قصورات از جانب کسانی است که مسئولیت های فرهنگی بر عهده دارند، لذا باید این قصور جبران شود و با استفاده از هنر و ابزار رسانه و فناوری وارد حوزه جهاد تبیین شویم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر ارج نهادن مقاومت مردم گیلانغرب گفت: مردم این مرز و بوم بیشترین فشارها را متحمل شدند اما از آرمان‌های امام و نظام دفاع کردند و افتخارات بزرگی آفریدند لذا چنانچه محتوای لازم وجود داشته باشد ساخت یک فیلم سینمایی از مقاومت مردم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس را به ویژه در روزهای نخست تجاوز ارتش بعثی، در دستور کار قرار خواهیم داد.

سردار سلیمانی با اشاره به وجود ۶۰ هزار مستشار نظامی در درون ارتش قبل از انقلاب اسلامی در کشور بیان داشت: در مقایسه این دوره با دوره تاریخی قاجار و حکومت پهلوی می‌توان درک کرد که در دوره قاجار علی‌رغم آنکه ارتش دفاعی کشور از نیروهای داوطلب شکل می‌گرفت، سران حکومت قاجار دل در گرو کمک های بیگانه داشتند و فکر می‌کردند انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها از ملت ایران در مقابل دشمنان دفاع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در دوران شاهنشاهی ارتش اجازه نداشت در حوزه ادوات نظامی دخالت کند اما امروز بالاترین فناوری‌ها تولید می‌شود و این محصول ما می‌توانیم دوران دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: دوره پهلوی آغاز شد انگلیسی ها یک نفر را انتخاب کردند ابتدا او را سردارسپه قرار دادند و همه قیام هایی که در آن دوره مثل قیام میرزا کوچک خان جنگلی در دوران سردار سپهی سرکوب کردند و بعد بنیانگذار یک نیروی مسلح شدند در واقع پایان حضور نیروهای مردمی در نیروی دفاعی کشور با حکومت رضاخان آغاز شد در قبل از دوره رضاخان در دوره قاجار دو تا سه هزار نفر نیروی ثابت ابنیه دولتی داشتند و مابقی هم عشایر و ایالات نیرو می فرستادند.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: جوانان باید دقت داشته باشند شهریور ۱۳۲۰ در دوران رضاخان از این نیروهای مسلح در تمام مناطق غربی شمالی و جنوبی استفاده کرد و حتی جنگنده‌های نیروی هوایی که سازماندهی کرده بود و مورد بمباران نیروهای عشایر و مبارزه با حکومت پهلوی می‌شدند.

وی اظهار داشت: یعنی از هیچگونه تلاشی به وارد کردن همه این استعدادها ابایی نداشت اما شهریور ۱۳۲۰ کشور ما از شمال و جنوب موردتجاوزقرارگرفت متفقین وارد کشور ما شدند به نظر شما کسی که فرماندهی نیروهای مسلح تازه‌نفس ۱۲۵ هزار نفری متحدالشکل است چه فرمانی داد فرمان داد که اسلحه‌ها را زمین بگذارید و اجازه نداد که در مقابل متجاوزین مقاومتی انجام بگیرد.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: ارتش قدرتمند نظام جمهوری اسلامی امروز با اراده انقلابی ملت ایران سازماندهی مجدد شد اما در دوران رضاشاه همین ارتش اجازه نداشتند پیچی را باز کنم ولی امروز می بینیم کشور در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع بالاترین فناوری‌‌ها را تولید و به کار گرفته می شود این محصول باور "ما میتوانیم" دوران دفاع مقدس است./1400/

ارسال نظرات