۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۱۴۰

ویژه برنامه های سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در کرمانشاه تشریح شد

ویژه برنامه های سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در کرمانشاه تشریح شد
کرمانشاه ـ ویژه برنامه های سی و سومین سالگرد ارتحال امام راحل در استان کرمانشاه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عباس سروری در نشست ستاد برگزاری سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در کرمانشاه به تشریح ابعاد شخصیتی و سیره‌ رفتاری امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: در ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال امام(ره)، ضروری است تمامی ابعاد شخصیتی و سیره‌ رفتاری بنیانگذار کبیر انقلاب تبیین شود تا جوانان بتوانند درک و آشنایی درستی از زندگی ایشان حاصل کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: امسال تنها ۱۱ استان برای مراسم ارتحال به مرقد امام(ره) اعزام می شوند و ما برنامه‌ای برای اعزام زائران به صورت کاروانی به مرقد مطهر امام (ره) نداریم و تمام برنامه‌ها به صورت متمرکز در کرمانشاه برگزار می شود.

سروری اذعان داشت: برنامه های سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) با اجتماع بزرگ خانوادگی مردم کرمانشاه برای اجرای سرود "سلام فرمانده" راس ساعت ۱۶ روز جمعه سیزدهم خرداد ماه در محوطه تاریخی طاقبستان که به همت سپاه استان تدارک دیده شده است، آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعه شب نیز ویژه برنامه ای در حیدریه امیرالمومنین(ع) راس ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه و مداحی جواد مقدم برگزار می شود.

سروری بیان داشت: همچنین روز شنبه ۱۴ خرداد ماه راس ساعت ۱۱ صبح مراسم سی و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مسجد جامع کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، برگزار خواهد شد‌.

وی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد به عنوان برگ زرینی از تاریخ مبارزات انقلابی، گفت: آغاز نهضت امام از ۱۵ خرداد ۴۲ تا امروز سیر پرفراز و نشیبی از حماسه سازی‌ها و جانفشانی‌هایی است که در بستر وحدت و همدلی و ارزشمداری ملت وفادار و ولایتمدار تجلی یافته است.

سروری ادامه داد: به این منظور ویژه برنامه ۱۵ خرداد نیز در روز یکشنبه با سخنرانی حجت الاسلام جلیلیان مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص)استان کرمانشاه در مسجدالنبی طاق بستان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در این نشست بر ضرورت زمینه سازی برای برپایی هرچه باشکوهتر ویژه برنامه‌های سالروز ارتحال امام راحل در کرمانشاه تاکید کرد و اظهار داشت: بر این اساس ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و به خصوص تبیین جایگاه سیره امام(ره) از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در شهرها، روستاها و بخش ها برنامه ریزی شده است.

وی گفت: برگزاری نمایشگاه‌های هنری با استفاده از ظرفیت هنرمندان، توزیع پوستر و اقلام تبلیغاتی، سخنرانی و اجرای سرود، محفل انس با قرآن، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم توسط بسیج جامعه پزشکی، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری مسابقات ورزشی با عنوان بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای ۱۵ خرداد نیز از دیگر برنامه‌ها در این ایام است./1400/

ارسال نظرات