۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۷۱۱۱۴۵
نماینده ولی فقیه در مازندران:

فیلم عنکبوت مقدس، توهین به نظام، مقدسات دینی و ملت ایران است

فیلم عنکبوت مقدس، توهین به نظام، مقدسات دینی و ملت ایران است
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با محکوم کردن فیلم موهن عنکبوت مقدس، این فیلم را مایه تأسف و همچنین توهین به نظام، مقدسات دینی و ملت ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی ائمه جمعه استان با تسلیت در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره)، از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان فریادگر قرن و بیدارگر عصر یاد کرد و گفت: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند این انقلاب بدون نام امام راحل در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

وی با بیان اینکه امام راحل نهضت انقلاب را با جهاد تبیین آغاز کردند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تبیین اهداف و ماهیت رژیم دست نشانده پهلوی توانستند مردم را با خود همراه کنند.

امام جمعه ساری ادامه داد: اگر بنا است از عنصر مردمی استفاده کنیم و انقلاب را با دست مردم و شور، شوق و میل آنها پیش ببریم به طور قطع باید تبیین کافی انجام گیرد و بدون تبیین چنین حضور مردمی امکان ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به اینکه امام راحل جهاد تبیین سختی را آغاز کردند، خاطرنشان کرد: امام راحل با سخنرانی های آتشین خود و همچنین تبیین مسائل، رژیم فاسد پهلوی را رسوا کردند.

وی با بیان اینکه جریان انجمن های ایالتی و ولایتی، رفراندوم و همچنین ماجرای کاپیتالوسیون را سه مرحله رویایی امام راحل با رژیم سابق بود، تصریح کرد: تبیین یک سنت شکنی بود که مراجع و علمای گذشته به این شکل اهل صحبت، سخنرانی و تبیین مسائل برای مردم نبودند اما امام راحل با این رویکرد انقلاب را پایه گذاری کردند.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رابطه بین امام و امت بر دو پایه تقلید و تبیین بوده است، خاطرنشان کرد: اگر تقلید را با تبیین محکم کنیم، می تواند پشتوانه خوبی برای تقلید باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار اقتدا و تقلید از تبیین هم استفاده شود، بیان داشت: امام راحل در اتکا به عنصر مردم بی نظیر بودند و این در گذشته کمتر دیده شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امام راحل در کنار اتکال به مردم، توکل به خداوند متعال را نیز مورد توجه جدی قرار می دادند، افزود: توکل به خدا و اتکال به مردم از ویژگی های بارز ایشان بود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه امام راحل نه تنها برای عامه مردم بلکه برای خواص، علما و فرهیختگان نیز جهاد تبیین داشتند، تصریح کرد: همین عوامل موجب پیروزی نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خوشبختانه امروز به برکت حضور دولت سیزدهم یک وفاق خوبی میان قوای سه گانه کشور وجود دارد، افزود: کشورمان به دلیل رویکرد خوبی که دولت دارد تنها به چند کشور استکباری چشم ندوخته و تعامل و ارتباط با سایر کشورها به ویژه کشورهای منطقه مورد توجه جدی دولت است و همین مسأله فرصت مناسبی برای خنثی سازی تحریم ها است.

امام جمعه ساری همچنین به هدفمند سازی یارانه ها اشاره کرد و با بیان این که این طرح اقدام مهمی برای جلوگیری از هدر رفت منابع اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید این طرح به خوبی برای مردم تبیین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن فیلم موهن عنکبوت مقدس، این فیلم را مایه تأسف و همچنین توهین به نظام، مقدسات دینی و ملت ایران عنوان کرد و گفت: از دشمنان و ایادی آنها انتظاری جز این نیست، اما ما باید مراتب نگرانی، تأسف، اعتراض و ناراحتی خود را نسبت به ساخت این فیلم بیان کنیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات