۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۷۱۱۴۲۴
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی میراث ‌دار معارف علوی و حسینی است

انقلاب اسلامی میراث ‌دار معارف علوی و حسینی است
آیت الله اراکی انقلاب اسلامی را میراث ‌دار معارف علوی و حسینی دانست و گفت: دین برای رهبری سیاسی و اجرای سیاست عادلانه آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت‌الله محسن اراکی یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت قیام خونین ۱۵ خرداد و یادواره شهید قدیرزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از این قیام ۱۵ خرداد بعنوان یک جنبش تحول آفرین نام برد و گفت: انقلاب اسلامی میراث دار معارف علوی و حسینی است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید قدیرزاده تنها شهید شهرستان کاشان و استان اصفهان در واقعه ۱۵ خرداد، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران میراث دار بزرگ معارف علوی و حسینی است و این معارف متاسفانه مغفول مانده است.

به گفته وی مردم در اروپا و آمریکا در مقابل حاکمان خود هیچ اراده‌ای از خود ندارند و تحت ستم حاکمانی هستند که با ثروت مردم موشک ساخته و مردم بیگناه را در افغانستان و یمن و عراق و سوریه و کشور‌های خاورمیانه به خاک و خون می‌کشند.

آیت الله اراکی یادآور شد: جنایات آمریکا در زندان ابوقریب و کشتار و شهادت رهبران جنبش عراق و ترور دانشمندان عراقی تنها گوشه‌ای از جنایات آمریکا در زمان استقرار سربازان آمریکایی در عراق است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بیداری اسلامی در سراسر در جهان، گفت: امام خمینی (ره) با قیام خود ضمن ایجاد روحیه شجاعت به آزادی خواهان جهان در مقابله با مستکبران جهان اثبات کرد دین برای رهبری سیاسی و اجرای سیاست عادلانه آمده است.

آیت الله اراکی سیاست را به معنای اداره جامعه بر اساس نظام عادلانه دانست و با اشاره به اینکه انبیاء الهی به ویژه پیامبر اکرم (ص) جامعه را براساس نظم عالانه اداره می‌کردند، افزود: امروز مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم براساس دستور اکید دین است.

وی معرفی دین به مردم و جلوگیری از تحریف دین و اجرای صحیح احکام اسلامی را از مهمترین مأموریت مسؤولان دانست و تأکید کرد: دین اسلام براساس ایجاد عدل و عدالت است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات