۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۷۱۱۵۴۲
نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین:

مسکو با قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران همراهی نمی‌کند

مسکو با قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران همراهی نمی‌کند
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه گفته است که مسکو خود را با قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران همراه نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین اعلام کرده که مسکو خود را با قطعنامه کشور‌های غربی علیه ایران همراه نخواهد کرد.

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستفر در وین که در حساب کاربری خود در توئیتر به تحولات مذاکرات هسته‌ای واکنش نشان می‌دهد، در این ارتباط با توجه به شروع نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحرکات ضدایرانی کشور‌های غربی گفت: «بیش از پیش مشخص می‌شود که قصد شرکت‌کنندگان غربی برای تصویب قطعنامه‌ای درباره ایران در اجلاس فعلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معکوس کردن برجام است، اما روسیه به هیچ وجه خود را با چنین قطعنامه‌ای همراه نخواهد کرد.»

روز گذشته نیزاولیانوف از آغاز نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی خبر داده بود. وی با انتشار تصویری از این جلسه در صفحه توئیتر خود در پیامی در این رابطه نوشت که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال قرائت بیانیه مقدماتی جلسه شورای حکام است.

اولیانوف پیشتر پیش بینی کرده بود که نشست فعلی شورای شورای حکام پر تنش باشد. وی افزوده بود که شورای حکام علاوه بر مواردی از جنبه‌های عمومی کار آژانس، در مورد موضوعات مرتبط با ایران، اوکراین و توافق «آکوس» AUKUS (توافق ساخت زیردریایی‌های هسته‌ای برای استرالیا توسط انگلیس و آمریکا) به بحث خواهد پرداخت.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی همچنین پیش نویس قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی برضد ایران را بی معنا خوانده بود.

در همین رابطه، «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ایران به عنوان یکی از امضاءکنندگان اولیه پیمان منع اشاعه، نسبت به تضعیف بیش از پیش اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به همگان هشدار می‌دهد.» وی تصریح کرد که کسی نمی‌تواند در قبال برنامه مخفی تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی سکوت پیشه کند و سپس ادعای بی‌طرفی کرده و درباره فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سخن بگوید./۹۸۸/

ارسال نظرات