۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۱۱۶۲۶
بنی احمدی:

سکوت در جنگ روایت‌ها به دیگران اجازه القاء برداشت غلط را می‌دهد

سکوت در جنگ روایت‌ها به دیگران اجازه القاء برداشت غلط را می‌دهد
کارشناس سینما و رسانه گفت: اگر فردا فیلمی درباره خفاش شب ساخته شد و به مذهبی ها ربط پیدا کرد، مقصر اصلی خودمان هستیم چرا که در جنگ روایت ها ورود نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا،آقای بنی احمدی کارشناس سینما و رسانه در نشست نقد و بررسی فیلم عنکبوت و حواشی جشنواره کن که عصر سه شنبه در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد، گفت: در عصری زندگی می کنیم که بخاطر گستره زیاد رسانه ها در بخش های مختلف متکلم وحده نداریم که یک نفر سخنگو و بقیه شنونده باشند بلکه همه گوینده و تریبون برای صحبت کردن دارند و حرف هایشان را به سادگی می زنند.

وی افزود: در چنین عصری که به فرموده رهبری جنگ روایت ها اتفاق می افتد آن کسی که زودتر و بهتر روایت کننده باشد پیروز میدان خواهد بود.

منتقد سینما با بیان اینکه حوادثی در کشور ما رخ داده است و به دلایلی در مقابلشان سکوت کرده ایم، ابراز کرد: با سکوتمان به دیگران اجازه داده ایم در رابطه با آن حوادث روایت اول را انجام بدهند و عنکبوت یکی از آن دست روایت ها است.

حسنی با اشاره به فیلم عنکبوت اظهار کرد: اینکه چقدر این فیلم به اصل قصه وفادار بوده است را نمی توانیم بیان کنیم چرا که تنها روایت فیلم مستند عنکبوت آمدی است که بانویی با رویکرد فمینیستی آن را روایت کرده و جای جای فیلم عنکبوت از دیالوگ های این مستند برداشته شده است.

وی ادامه داد: اگر فردا فیلمی درباره خفاش شب ساخته شد و به مذهبی ها ربط پیدا کرد و با آن جامعه مذهبی را هدف قرار دادند، مقصر اصلی آن خودمان هستیم چون اصلاً در جنگ روایت ها ورود نکرده ایم و اجازه داده ایم دیگران با برداشت ها و اهداف خود روایت کنند.

کارشناس سینما و رسانه با بیان اینکه فیلم عنکبوت ریشه یابی درباره شخصیت قاتل ندارد، خاطرنشان کرد: تنها شخصیتی که در این فیلم به آن پرداختی ناقص شده قاتل است آن هم با نگاهی جنسیتی و ما هیچ تصویری از هوش و ذکاوت سعید حنایی در این فیلم نمی بینیم.

ارسال نظرات