۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۷۱۱۹۱۷
مبلغ کاروان زیر سایه خورشید:

فلسفه کاروان‌های زیر سایه خورشید زیارت از راه دور و خدمت کریمانه است

فلسفه کاروان‌های زیر سایه خورشید زیارت از راه دور و خدمت کریمانه است
اصفهان - حجت الاسلام عباس نژاد حضور کاروان زیر سایه خورشید در شهرهای مختلف را با برکت دانست و گفت: فلسفه کاروان‌های زیر سایه خورشید زیارت از راه دور و خدمت کریمانه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مرتضی عباس نژاد در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان، گفت: جشن‌های ملی زیر سایه خورشید فقط یک جشن نیست بلکه مجموعه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی، معرفتی و معنوی، فعال سازی حلقه‌ها و تشکل‌های مردمی با روحیه جهادی و هم افزایی است که حداقل هر کدام فعالیت خود را از ۲ تا ۳ ماه قبل با فعال سازی حلقه‌های میانی در شهر و روستا‌ها آغاز کردند.

وی با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه کاروان زیر سایه خورشید در ۳۰ نقطه از شهر و روستا‌های کاشان، افزود: این برنامه‌ها در قالب پرچم گردانی، دیدار‌های مردمی کاروان‌های زیر سایه خورشید و استقبال مردمی از آنها، عیادت بیماران، حضور در بقاع متبرکه کاشان و دست بوسی خانواده شهدا برگزار شد.

حجت الاسلام عباس نژاد گفت: تمامی این برنامه‌ها به همت تشکل‌های مردمی و با هماهنگی و همت بخش وسیعی از جوانان مؤسسه خادمان حضرت رضا(ع) در شهرستان برگزار شد و دستاورد‌های فرهنگی مذهبی مهمی را به همراه داشته است.

به گفته وی تبیین زیارت از راه دور، خدمت کریمانه با اتصال به فرهنگ رضوی، ایجاد زمینه سفر زائر اولی‌ها در قالب زیارت آسان و با عزت و القای معرفت حضور امام در زندگی از جمله دستاورد‌های فرهنگی مذهبی حضور خادمان حرم رضوی در قالب کاروان‌های زیر سایه خورشید در بین مردم سراسر ایران است.

روح الله توکلی، مدیر عامل مؤسسه خادمان امام رضا(ع) در کاشان نیز با اشاره به دستاورد‌های مثبت برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو و برنامه‌های کاروان‌های زیر سایه خورشید در کاشان گفت: رویکرد جشنواره ملی آه و آهو برگزاری محفلی به نام امام رضا(ع) برای بهره برداری خانواده‌ها به ویژه خانواده‌های مذهبی و ارادت به امام هشتم شیعیان است.

وی افزود: شور و شعفی که خادمان حرم رضوی با کاروان زیر خورشید در سراسر ایران ایجاد کردند وصف ناپذیر و سرشار از خیر و برکت و عزت و رحمت و نعمت برای آن مکانی است که میزبان کاروان زیر سایه خورشید هستند.

شایان ذکر است، خدام حرم رضوی در شهر و روستا‌های منطقه شمال استان اصفهان از جمله شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و بادرود طی روز‌های ۱۶ تا ۲۲ خرداد در یکصد برنامه پیش بینی شده جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» شرکت کردند.

دیدار با خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، جانبازان، عیادت از بیماران صعب العلاج، حضور در زندان کاشان، بیمارستان‌ها، مرکز دیالیز کاشان، آسایشگاه سالمندان و معلولین گلابچی، زیارت بقاع متبرکه و شرکت در آیین گلابگیری شهر برزک برای ارسال هزار لیتر گلاب ناب و درجه یک کاشان به آستان قدس رضوی از جمله برنامه‌های کاروان زیر خورشید در منطقه شمال استان اصفهان است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات