۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۱۱۱۷۱
با حضور نماینده، ولی فقیه در کاشان؛

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «آه و آهو» برگزار شد

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی «آه و آهو» برگزار شد
اصفهان - چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی مردمی آه آهو و هجدهمین جشنواره کاروان زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در کاشان در آیین افتتاحیه جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو گفت: زحمات و خدمات تمامی عوامل اجرایی جشنواره به ویژه اعضای مؤسسه خادمان امام رضا (ع) در کاشان برای آماده سازی و فضا سازی جشنواره با این شکوه و عظمت معنوی قابل تقدیر است.

وی افزود: ارزش کار سخت و طاقت فرسای عوامل اجرایی جشنواره در آماده سازی مکان جشنواره با توجه به بازدیدی که ۱۰ روز قبل از روند کار داشتم به خوبی مشهود، ستودنی و برای شهرستان مایه افتخار است.

به گفته وی امام رضا (ع) حتی کلامی را که فقط در دل و نیت گذرانده شده می‌داند، می‌بیند و می‌شنود و بنا بر اقتضائات حاجت می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به اینکه امام رضا (ع) امام مهربانی‌ها و نجات بخش برای تمام موجودات است، افزود: امام معصوم و حجت خدا بر زمین، زنده و مرده ندارد و در هر شرایطی با نور و قدرت الهی خود همه را هدایت می‌کند و از گرفتاری و مشکلات نجات می‌دهد.

امام رضایی‌ها با تار و پود فرش حرمش متصل به خورشیدند

روح الله توکلی مدیر اجرایی جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو نیز در این آیین با ادای احترام به شهید علی محمد قدیرزداه کاشی تنها شهید ۱۵ خرداد ۴۲ در کاشان و تسلیت به مردم غیور آبادان و خانواده‌های مصیبت دیده گفت: اگر چه برخی دستاویزشان تار‌های عنکبوت است، اما ما دل خوش به آن هستیم که دل و جان در گرو تار‌های فرش زیر پای زوار رضوی گذاشتیم و دست به دامان خورشید تابناک ثامن‌الائمه داریم.

وی افزود: در جهانی که عقاید و باور‌های شماری همچون تار‌های عنکبوت سست و شکننده و بی اعتبار است، دل ما تنها با امام مهربانی‌ها قرار و آرامش می‌گیرد که به ما لیاقت داده تا از چشمه نورش جرعه‌ای بنوشیم.

توکلی در ادامه یادآور شد: برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو به عنوان یکی از مهمترین رویداد رضوی کشور با اجرای یکص۰ برنامه پرمحتوا حاصل فعالیت ۱۰ هزار نفر ساعت اعضای موسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان و فعالیت کمیته و معاونت‌های مختلف از جمله کمیته پژوهش، اندیشه ورزی، پشتیبانی، فضای مجازی، تبلیغات و رسانه، تأسیسات، اجرایی، طراحی، تشریفات و غرفه‌ها است.

به گفته وی کمیته اندیشه ورزی برای همزمانی شب‌های با ایام رحلت امام خمینی (ره) نیز همایش خانواده از دیدگاه امام راحل و همایش انتظار و انقلاب را تدارک دیده است.

مدیر شبکه جوانان رضوی در منطقه کاشان گفت: جشنواره ملی فرهنگی هنری آه و آهو از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با هدف ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی اجتماعی، عرض ارادت و توسل به فرزندان موسی بن جعفر (ع)، ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت فرهنگ علوی و سیره رضوی برگزار می‌شود.

توکلی گفت: این جشنواره در قالب هشت همایش تخصصی، آیین افتتاحیه، مراسم اختتامیه، جشن ملی زیر سایه خورشید و اجرای یکصد برنامه متنوع با هشت غرفه محتوایی برای تمام گروه‌های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان از ۱۱ تا ۲۲ خرداد در دهه کرامت ایام ولادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) به همت مؤسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مؤسسه خادمان حضرت رضا (ع) که مبتکر جشن‌های زیر سایه خورشید نیز در ایران است یکصد برنامه برای حضور خدام حرم رضوی در قالب کاروان زیر سایه خورشید در شهرستان و توابع آن برنامه ریزی کرده است.

مدیرعامل مؤسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان از همکاری، هم افزایی و مساعدت فرماندار، امام جمعه کاشان، شورای اسلامی شهر، مجموعه شهرداری کاشان و سایر دستگاه‌های اجرایی و مدیران انقلابی و ولایی نیز در آماده سازی فضای جشنواره و برگزاری این رویداد ملی تقدیر کرد.

توکلی همچنین از تلاش کادر درمان در ۲ سال اخیر در مقابله با بیماری کرونا قدردانی و برای بازماندگان قربانیان این بیماری مهلک، آرزوی صبر و اجر و سلامتی کرد.

آیین افتتاحیه با برنامه‌های نقاره زنی توسط خادمان بارگاه حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع)، اهتزار پرچم سبز رضوی و بارگاه حضرت معصومه (س) با تشریفات و گلباران گروه فرشتگان، ۶۰ نفر از دختران مجموعه پرفسور حسابی، شبیه خوانی ایمان قاسمی و مولودی خوانی در دبیرستان ماندگار امام خمینی (ره) کاشان اجرا شد.

لازم به ذکر است، رویداد فرهنگی هنری جشنواره ملی آه و آهو کاشان از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه السلام است که هر سال در دهه کرامت (روز اول ذی‌القعده میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تا ۱۱ ذی‌القعده روز میلاد موفور السرور امام رضاعلیه‌السلام در راستای ترویج فرهنگ و سبک و سیره رضوی با اجتماع هزاران نفری شهروندان از ولایت مدار کاشانی و به همت مؤسسه خادمان حضرت رضا (ع) در کاشان برگزار می‌شود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات