۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۷۱۲۰۲۷

«تابستان ۱۳۶۹» به تابستان ۱۴۰۱ رسید

«تابستان ۱۳۶۹» به تابستان ۱۴۰۱ رسید
کتاب «تابستان ۱۳۶۹» نوشته مرتضی سرهنگی مدیری دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری توسط این دفتر در انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، «تابستان ۱۳۶۹» نوشته مرتضی سرهنگی «مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری» به‌ تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب شامل 40 خاطره است که مرتضی سرهنگی طی سه سال در میان انبوهی از خاطرات اسارت انتخاب کرده است. به اعتقاد نویسنده، ادبیات اسارت از سوغاتی‌هایی است که اسیران جنگ همراه خودشان آوردند و هزینه آن جوانی و سلامتی‌شان بوده است.

مرتضی سرهنگی از نویسندگانی است که 40 سال است در حوزه ادبیات مقاومت فعالیت دارد. از آثار او می‌توان به «اسم من پلاک است»، «پابه پای باران» و «خرمشهر خانه رو به آفتاب» اشاره کرد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«تشنه‌ام بود و از آن‌ها آب می‌خواستم ولی همین که دهان باز می‌کردم و می‌گفتم ماء…آن‌ها می‌خندیدند. گفتم: چرا می‌خندید؟ من تشنمه، مگه نمیگین شیعه هستین؟ خب یه کم آب بدین بخورم!

مشکل اینجا بود که آن‌ها فکر می‌کردند من صدای گاو درمی‌آورم تا آن‌ها را بخندانم. یک دفعه یادم آمد که محرم هنگام نوحه خواندن می‌گفتم: انا عطشان حسین.

گفتم: انا عطشان اسماعیل، انا عطشان، تشنمه، تشنمه.»

این‌کتاب با ۳۲۳ صفحه و شمارگان ۱۲۵۰ نسخه منتشر شده است.

ارسال نظرات