۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۷۱۲۰۲۹

آغاز مسابقه کتابخوانی با 8 میلیون تومان جایزه

آغاز مسابقه کتابخوانی با 8 میلیون تومان جایزه
مدیرعامل انتشارات آستان قدس رضوی گفت:همزمان با دهه کرامت 1401، دوازدهمین پویش مطالعاتی به‌‎نشر برگرفته از کتاب«سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» با جوایز نقدی آغاز شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسین سعیدی مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بیان اینکه این پویش از دهه کرامت تا دهه ولایت و برای مخاطب با گروه سنی بزرگسال پیش‌بینی شده است، افزود: یک جایزه نقدی ۴ میلیون تومانی و ۴ جایزه نقدی یک میلیون تومانی برای این مسابقه در نظر گرفته‌‎ایم.

وی با اشاره به اینکه مسابقه به‌صورت خرید کتاب با تخفیف ۲۰ درصد و قیمت ۱۶ هزارتومان و با کد انحصاری و ارسال پاسخ‌ها به سامانه پیامکی خواهد بود، ادامه داد: کتاب تک جلدی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» به نویسندگی محمد حکیمی به عنوان منبع برای دوازدهمین پویش مطالعاتی به‌نشر انتخاب شده است و این پویش از میلاد حضرت رضا(ع) آغاز و به مدت حدودی ۲ ماه تا عید سعید غدیرخم برگزار می‌شود. 

سعیدی با اعلام اینکه در جهت هم‌‎افزایی بین موسسات سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی منبع این مسابقه از آثار غیر به‌نشری انتخاب شده است، گفت: کتاب «سیره پیامبر(ص)به روایت امام رضا(ع)» از جمله آثار منتشر شده بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی است.

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) در خصوص معرفی این کتاب نیز گفت: این اثر در هر بخش، نخست رفتار پیامبر(ص) را مورد بررسی قرار داده و پس‌ از آن به تبیین آیات و روایاتی که این روش و سیره را ستوده پرداخته است.

وی ادامه داد: این اثر، در فهرست آثار مستند با محوریت رفتار و سیره پیامبر(ص) است؛ زیرا آنچه را که حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) نقل فرموده، براساس روایت منقول از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) است و صحت و جامعیت این روایات تا بدان جاست که مورد قبول و تأیید امام کاظم(ع)، امام صادق(ع) و امام باقر(ع) بوده است.

سعیدی تصریح کرد: متن این کتاب، احادیثی است که حضرت رضا(ع) از پدرانشان در مورد سیره، رفتار و کردار پیامبر نقل کرده‌اند. ائمه اطهار(ع) پیامبر گرامی اسلام (ص) را بهتر از دیگران می‌شناسند و از این نظر کتاب منتشر شده، نه‌ تنها برای تمام طبقات جامعه، بلکه برای برادران اهل تسنن نیز بسیار آموزنده است.

سعیدی گفت: نحوه رفتار با کودکان و فقرا، برآوردن نیازهای مردم، خبرگیری از حال نیازمندان، نحوه رفتار با فرهیختگان، احترام به مردم، صبر و شکیبایی، حقوق مساوی و برابر، مهربانی نسبت به آحاد امت، روی گشاده و... از جمله صفات و خصلت‌هایی است که در سیره پیامبر(ص) دیده می‌شود و در این اثر به آن اشاره‌ شده است.

مدیرعامل به‌نشر همچنین با تاکید بر اینکه در پویش‌های مطالعاتی به دنبال درآمدزایی نیستیم و ترویج فرهنگ کتابخوانی تنها هدف این فعالیت‌هاست، یادآور شد: البته در تمامی مسابقات کتابخوانی گذشته، سعی کردیم موضوع اقتصاد فرهنگ را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم و هزینه مسابقه شامل تبلیغات، اجرا و جوایز از محل فروش منبع تامین شده است.

سعیدی با قدردانی از همراهی همه‌ رسانه‌ها در خصوص معرفی آثار و پویش‌‎های مطالعاتی گفت: بدون تردید ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بدون همکاری اصحاب رسانه‌ امکان‌پذیر نخواهد و در این مسیر همیشه نیازمند همراهی رسانه هستیم.

وی همچنین در خصوص پویش مطالعاتی‌ آبی‌ها که به یاد استاد تشکری نیز برگزار شد، افزود: بزودی قرعه‌کشی این پویش نیز انجام و جوایز برگزیدگان تقدیم خواهد شد.

علاقمندان جهت اطلاع بیشتر و شرکت در پویش مطالعاتی «سیره پیامبر(ص) به روایت امام رضا(ع)» می‌توانند از طریق Behnashr.com و یا با تماس با شماره ۰۵۱۳۷۶۵۲۰۰۸ و در شبکه‌های اجتماعی با ارسال پیام به شناسه کابری behnashr یا شماره ۰۹۰۲۷۶۵۲۰۰۸ اقدام کنند.

ارسال نظرات