۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۱۲۰۵۴
حجت الاسلام هاجری:

باید سرمایه های علمی خود را به واتیکان منتقل کنیم

باید سرمایه های علمی خود را به واتیکان منتقل کنیم
دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه با اشاره به سفر آیت الله اعرافی به اروپا گفت: ارتباط دین اسلام با دیگر ادیان می تواند خیلی از دیوار های فاصله را فرو بریزد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هاجری، دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه، در جلسه شورای معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، به بیان نکاتی درباره سفر آیت الله اعرافی و هیات همراه به کشورهای اروپایی پرداخت و گفت: پیشنهاد اول بنده این است که دینی که خود را حجت بالغه می داند، ارتباط او با دیگر ادیان می تواند خیلی از دیوار های فاصله را فرو بریزد و تبلیغات علیه تشیع با این ارتباطات حل می شود و زمینه برای ادامه همکاری ها فراهم می شود.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه علمیه قم، ادامه داد: برای مثال ارتباط با الازهر، ادیان ابراهیمی و غیر ابراهیمی داشته باشیم، فاصله های کاذب فرو می ریزد و به همکاری مشترک ختم می شود؛ می توان هیئت های مشترک را نیز مطرح کرد که در مباحث مشترک مطرح در دنیا اتخاذ تصمیم مشترک کرد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی از جاها استراتژیک و یگانه است اما تاثیر گسترده دارد، واتیکان از این نقاط است و اگر حتی یک درصد تاثیر بگذاریم این یک درصد بر جهان مسیحیت و ادیان ابراهیمی و پیروان آن تاثیر می گذارد کما اینکه بیان شده است «اِنَّ لِرَبِّکُم فی اَیّامِ دهرِکُم نَفَحات، الّا فَتَعَرّضُوا لَها»، اینها نفحاتی هستند که با تاثیر بر آنها می توان مقیاس تاثیر گذاری را بالا برد.

حجت الاسلام هاجری ادامه داد: این فضا فراهم است که برای ارتباط با واتیکان برنامه مدون در زمان طولانی داشته باشیم که بسیار مهم است.

وی المپیاد های علمی در حوزه را اقدامی مفید، ولی ابتر مانده، دانست و گفت: المپیاد مقدمه است برای استفاده از اشخاص شناخته شده و در این المپیاد ها سخنان جدید در کتاب های برتر مطرح می شود، یکی از پیشنهادها این است که این افراد نظریه پردازد که کتابشان در همایش کتاب سال حوزه برگزیده می شود را اعزام کنیم که بتوانند نظریات خود را مطرح کنند، هم با دنیا مرتبط می شود و هم انگیزه ای برای جدی گرفتن تالیف کتاب از سوی مولفین است.

دبیر انجمن های علمی حوزه های علمیه یادآور شد: اگر بتوانیم در ارتباط با واتیکان، سرمایه های علمی خود را به واتیکان ببریم و بصورت فشرده مباحث را مطرح کنیم می تواند به تعمیق مباحث در حوزه های خود و انتقال اطلاعات و دانش ها منجر شود.

ارسال نظرات