۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۱۲۱۰۴

سراب مذاکرات

سراب مذاکرات
یک عضو ارشد «حماس» با بیان اینکه «مسجدالاقصی» پایتخت ابدی فلسطین است، اعلام کرد: رژیم صهیونیستی برای صادر کردن بحران‌های داخلی خود تلاش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در سخنانی تاکید کرد که این مقاومت است که زمان نبرد با دشمن صهیونیستی و شیوه آغاز و پایان آن را مشخص می‌کند و مقاومت هرگز زیر بار آنچه دشمن به دنبال آن است، نخواهد رفت.

بر اساس این گزارش، الحیه تصریح کرد که دشمن صهیونیستی مصرانه به دنبال یهودی‌سازی قدس و تخلیه آن از وجود ساکنان اصلی و تبعید و آواره کردن تمامی مدافعان این شهر و مسجدالاقصی است و به هر شیوه‌ای قصد دارد شهرک‌نشینان را در این شهر اسکان داده و شهرک‌سازی را در آن توسعه دهد.

وی عنوان کرد که قدس و مسجد الاقصی پایتخت ابدی و قبله هستند و ما هرگز تقسیم آن یا تعدی علیه آن را نخواهیم پذیرفت. وی سراسر امت را به حمایت از قدس و مسجد الاقصی فراخواند.

این عضو ارشد حماس افزود که کابینه ضعیف و سست رژیم صهیونیستی در تلاش برای صادر کردن بحران‌های داخلی خود از طریق تشدید تجاوزات و جنایات در داخل و خارج فلسطین و توسعه شهرک‌سازی و یهودی‌سازی در قدس است.

سراب مذاکرات

خلیل الحیه ضمن محکوم کردن ادامه همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و بازداشت‌های سیاسی و سلب آزادی‌ها در کرانه باختری، خطاب به تشکیلات خودگردان و جنبش فتح تاکید کرد که نبرد ملت فلسطین با دشمن صهیونیستی است نه با خود و همه باید بر سر یک استراتژی جهت مقابله با این رژیم به توافق برسند.

وی از تشکیلات خودگردان خواست به سراب مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی دل خوش نکند. الحیه عنوان کرد که چشم انداز راه حل سیاسی به کلی به نابودی کشیده شده است. وی از پایداری و مقاومت ساکنان فلسطین اشغالی ۱۹۴۸ که به رغم تمامی جنایات دشمن، پایبندی به سرزمینشان را ثابت کردند، تقدیر کرد.

حماس و گروه‌های فلسطینی

عضو ارشد حماس با اشاره به کارآمدی فعالیت و اقدام مشترک بین گروه‌های مقاومت فلسطین، تاکید کرد که جنبش متبوعش روابط خوبی را تمامی گروه‌ها و جریان‌های فلسطینی دارد و در تلاش برای تقویت این روابط برای خدمت به ملت و قضیه عادلانه فلسطین است.

وی اظهار داشت که حماس امروز از روابط خوب خود با تمامی طرف‌ها احساس خرسندی می‌کند و در تلاش برای ایجاد یک فضای ملی مبتنی بر وحدت برای مقابله با هرگونه توطئه علیه ملت فلسطین است.

خلیل الحیه برگزاری دموکراتیک انتخابات داخلی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و وفاداری این جنبش به اسیر احمد سعدات (دبیرکل اسیر این جنبش) تبریک گفت. او همچنین برگزاری موفقیت‌آمیز مرحله نخست انتخابات داخلی جنبش جهاد اسلامی را هم به این جنبش تبریک گفت.

ارسال نظرات