۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۷۱۲۱۲۶
حجت الاسلام اعوانی:

انس با صحیفه سجادیه موانع جلب رضایت الهی را هموار می کند

انس با صحیفه سجادیه موانع جلب رضایت الهی را هموار می کند
مازندران - حجت الاسلام اعوانی با اشاره به جایگاه مهم صحیفه سجادیه گفت: انس با این کتاب ارزشمند موانع و ناهمواری های مسیر جلب رضایت الهی را هموار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام محمدرضا اعوانی، کارشناس مذهبی امروز در نشستی با موضوع نشر معارف کتاب شریف صحیفه سجادیه که در جمع طلاب، اساتید و مسؤولان مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل برگزار شد با اشاره به سخنی از مرحوم محمدتقی مجلسی در خصوص جایگاه برجسته کتاب صحیفه سجادیه گفت: امام عصر(عج) به مرحوم محمدتقی مجلسی در مکاشفه ای این کتاب را توصیه می کردند و این بیانگر اهمیت صحیفه سجادیه است.

وی با بیان این که مهم ترین وجه تمایز صحیفه سجادیه با سایر کتب شیعی، انشائی و دعایی بودن عبارات آن است، افزود: ما با انس گرفتن با صحیفه سجادیه به فقر خود و غنای خداوند متعال اعتراف داریم و توحید در وجودمان تقویت می شود و ثمره این فهم افتادن در مسیر بندگی پروردگار متعال است.

حجت الاسلام اعوانی با اشاره به این که راه روشن رسیدن به خداوند متعال به واسطه انبیای الهی پی ریزی و نشان داده شده، ادامه داد: اما نشان دادن راه، الزاماً به معنای هموار بودن آن نیست.

این کارشناس مذهبی با بیان این که سرعت گرفتن در طریقه جلب رضایت خدا ابزارهایی دارد، خاطرنشان کرد: انس با صحیفه سجادیه یکی از این ابزار است که موانع و ناهمواری های راه را هموار می کند.

وی بر ضرورت مأنوس شدن با معارف الهی تأکید کرد و گفت: به واسطه انس با صحیفه، دو مانع اصلی راه رضای الهی که نفس اماره و شیطان رجیم است را می توان از میان برداشت.

حجت الاسلام اعوانی با اشاره به این که در حوادث آخرالزمانی، وسوسه های شیطانی بسیار مورد هشدار قرار گرفته است، افزود: نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان بسیار کلیدی است.

این کارشناس مذهبی با بیان این که امام سجاد(ع) مسیر صحیح را به ما نشان می دهند و به ما می آموزند چگونه درخواست هایمان را از خداوند داشته باشیم، خاطرنشان کرد: دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال بهترین راه ارتباط با خداوند متعال است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: اگر ما به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنیم، علوم ربانیه را آموخته ایم؛ چرا که در صحیفه سجادیه مصادیق راه های نفوذ شیطان بیان شده و راه های مقابله با آن را نیز به ما می آموزد.

این پژوهشگر حوزه صحیفه سجادیه تصریح کرد: مردم ما اگر به مبانی صحیفه سجادیه معرفت پیدا کنند در مسائل اجتماعی و فردی صاحب نظر خواهند شد و ارتباط با خداوند متعال، سپس با امام سجاد(ع) و در نهایت رضایت خداوند متعال که یگانه هدف هستی است را در پی خواهد داشت./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات