۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۷۱۲۱۵۰
مسؤول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

تسلط به زبان های دیگر، ظرفیت تبلیغ در عرصه گردشگری را افزایش می دهد

تسلط به زبان های دیگر، ظرفیت تبلیغ در عرصه گردشگری را افزایش می دهد
اصهفان - حجت‌الاسلام حسینی کوهساری گفت: روحانیان و طلابی که مسلط به زبان دوم باشند بهترین مبلغ و مروج برای دین مبین اسلامدر عرصه گردشگری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مفید حسینی کوهساری در نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آئینی در مشهد اردهال کاشان برگزار شد، گفت: بیش از ۱۳ هزار طلبه زبان‌دان در حوزه‌های علمیه کشور علاوه پنج هزار طلبه عرب زبان به زبان مادریشان و ۳۰ هزار طلبه آذری زبان دارای زبان مادریشان وجود دارد که یک ظرفیت بالفعل در گردشگری دینی است.

وی افزود: روحانیون و طلابی که مسلط به زبان دوم باشند بهترین مبلغ برای دین مبین اسلام و مروج گردشگری برای جمهوری اسلامی هستند.

به گفته وی هم اکنون چندین مجموعه در قم آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت را در فضای مجازی برای خارجی‌ها برگزار می‌کنند که می‌توان از این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری استفاده کرد.

حجت‌الاسلام حسینی کوهساری گفت: ۶هزار نرم افزار درعرصه‌های مختلف از جمله دینی، فرهنگ و تاریخ کشور در مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تولید شد که می‌توان از این نرم‌افزار‌ها در حوزه گردشگری آیینی نیز بهره برد.

مسؤول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: اقدام‌هایی در حوزه پژوهش گردشگری نیز انجام شده که اکنون در آغاز راه و برای نتیجه گیری نیازمند ساماندهی تشکل‌های مربوط به گردشگری است.

لازم به ذکر است، نخستین دوره تخصصی مهارت افزایی عرصه گردشگری آئینی با موضوع «نقش اماکن مذهبی در توسعه گردشگری دینی و ظرفیت‌های گردشگری»، در مجتمع خورشید اردهال کاشان برگزار شد.

شایان ذکر است، رونمایی از مجمع تشکل‌های گردشگری دینی، افتتاح دبیرخانه به طور رسمی و بازدید از مراکز تاریخی، گردشگری و دینی کاشان با حضور تشکل‌های دینی، افراد حقیقی و حقوقی فعال در عرصه گردشگری دینی از جمله برنامه‌های نخستین همایش بین المللی گردشگری فرهنگی و آئینی در مشهد اردهال کاشان بود./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات