۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۱۸۳
مقاومت فلسطین:

روز جمعه روز رویارویی با اشغالگران خواهد بود

روز جمعه روز رویارویی با اشغالگران خواهد بود
جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین در مخالفت با وضعیت زندانیان و اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که روز جمعه، روز مقابله با اشغالگران خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، جناح‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین روز گذشته با تحمیل مسئولیت کامل جان زندانیان در اعتصاب غذا به رژیم اشغالگر، بر مواجهه باز با نظامیان صهیونیست‌ تاکید کردند.

طبق گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» گروه‌های فلسطینی با برگزاری نشستی فوری در غزه، درباره تشدید تنش‌ها از سوی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و همچنین وخیم‌تر شدن وضعیت سلامتی زندانیان و اعتصاب غذا بین آنان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

این در حالی است که «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی به صد و سومین روز اعتصاب غذای خود نزدیک می‌شود. همچنین «رائد ریان» یکی دیگر از زندانیان فلسطینی است که شصت و هفت روز اعتصاب غذای خود را در مخالفت با بازداشت رژیم صهیونیستی پشت سر گذاشت.

باتوجه به این وضعیت اسرا و زندانیان فلسطینی، گروه‌های مقاومت غزه مقرر کردند که روز جمعه آینده را روز اقدام مردمی و رویارویی علنی با اشغالگران صهیونیست اعلام می‌کنند.

جناح‌های فلسطینی اعلام کردند که آن‌ها، به صورت دائمی نشست‌هایی برای پیگیری وضعیت اسیران اعتصابی برگزار خواهند کرد. آن‌ها تاکید کردند که برای رسیدن به آزادی، به وظایف خود به طور کامل عمل خواهند کرد.

اعتصاب‌های زندانیان فلسطینی در زندان‌های تل‌آویو ادامه دارد و روز‌به‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. گروه‌های فلسطینی نیز در نشست روز گذشته خود، قانون منع معالجات پزشکی زندانیان و اسرا در زندان‌های رژیم اشغالگر را که قرار است به زودی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) تصویب شود، محکوم کردند./۹۸۸/

ارسال نظرات