۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۱۲۴۰۵

دریافت ۱۰۷ مقاله از سوی مجله پژوهش‌های اجتماعی اسلامی

دریافت ۱۰۷ مقاله از سوی مجله پژوهش‌های اجتماعی اسلامی
خراسان رضوی - مجله پژوهش‌های اجتماعی اسلامی دانشگاه رضوی ۱۰۷ مقاله برای چاپ شماره ۱۲۴ دریافت کرد که از این تعداد ۸ مورد پذیرش قطعی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، جلسه هیئت تحریریه مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی با حضور حجج اسلام خیاط، رییس دانشگاه وعضو هیئت تحریریه، امامی، معاون آموزش دانشگاه و مدیر مسئول مجله، روشن ضمیر به عنوان معاون پژوهش دانشگاه، روحی عضو هیئت تحریریه و سلطانیه سردبیر مجله برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام سلطانیه با اشاره به اینکه میانگین زمان داوری مقالات به ۶۰ روز رسیده است از دریافت ۱۰۷ مقاله برای چاپ شماره 124 خبر داد.

وی با بیان اینکه از 107 مورد تعداد 73 مقاله به صورت قطعی رد شده، گفت: ۸ مقاله مورد پذیرش قطعی قرار گرفته و باقی مقالات در حال ارزیابی یا اصلاح است که بر این اساس نسبت پذیرش به دریافت مقالات در این شماره 5 درصد می شود.

سردبیر مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی دانشگاه رضوی بیان داشت: در این جلسه 8 مقاله پذیرش قطعی مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته که ۷ مقاله با بررسی و گفت و گو تایید شد و یک مقاله که نیاز به ارزیابی مجدد داشت بعد از اصلاح دوباره مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجله پژوهش های اجتماعی اسلامی دانشگاه دارای ضریب تاثیر q4 است، گفت: با توجه به سطح ترویجی بودن آن، رتبه مورد قبول است اما باید تلاش شود تا به رتبه بهتری برسیم.

حجت‌الاسلام سلطانیه گفت: رویکرد مجله پرداختن به موضوعات اجتماعی است و صرفا مقالات دارای محتوای اجتماعی یا ادبیات علوم اجتماعی شرط پذیرش نیست.

وی افزود: مبنای پذیرش  اعم بوده و هر موضوعی که  سویه اجتماعی داشته باشد و این را در مقاله مورد بررسی قرار دهد متناسب با سیاست های اعلامی مجله است./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات