۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۷۱۲۵۶۵
امام جمعه موقت کاشان پاسخ داد؛

چگونه ثواب اعمال خود را حفظ کنیم؟

چگونه ثواب اعمال خود را حفظ کنیم؟
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار زبان را نابود کننده اعمال صالح انسان دانست و گفت: برای اینکه اعمال صالح ما تائید شود و به حساب دیگران نرود مراقب زبان خود باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیرآیه ۱۸ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه یکی از نمونه‌های خسارت و خسران و نا امیدی کفار را بیان می‌کند.

وی افزود: تجسم ذلالت و بدبختی کفار بخیل از بدتر که اگر عمل صالح هم داشته باشند مانند خاکستری است که در مقابل و باد و طوفان در هوا منتشر می‌شود و قابل و جمع آوری نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر عمل انسان مورد قبول خدا باشد باید دارای حسن فعلی و حسن فاعلی باشد و انجام دهنده کار اعتقادات پاک، نیت پاک و اخلاص داشته باشد و کاری که انجام می‌دهد ذاتا عمل صالح همچون انفاق و بخشش باشد.

وی افزود: کفار هر چند به ظاهر کار خوب انجام می‌دهند، اما چون اخلاص و اعتقادات صحیح ندارند، عمل آن‌ها نیز پذیرفته نمی‌شود.

به گفته وی یکی از دلائلی که اعمال کفار مانند خاکستر در مقابل طوفان است، این است که عمل آن‌ها با خدا هماهنگ نیست از این رو عمل انسان باید هماهنگ با خدا باشد و مانند خدا باشد و رنگ و بوی الهی داشته باشد.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: عزاداری برای امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) به دلیل نیاز آن‌ها به عزاداری نیست بلکه به دلیل این است که زندگی ما رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد.

وی افزود: کاری مورد قبول خدا است که حسن فعلی و حسن فاعلی داشته باشد، چرا که خداوند دارای حسن فاعلی است و ذاتا موجود بسیار زیبا است و هیچ عیب و نقصی در وجود او نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اذکار خداوند از ارکان توحید است و خداوند از هر عیب و نقصی به دور است و علم خدا بی نهایت است و هیچ کمبودی ندارد.

وی ادامه داد: خداوند زیبا است و زیبایی را دوست دارد و همه اعمال او زیبا است و همه را با اختیار خود انجام می‌دهد، بنابراین خداوند، چون موجودی ذاتا زیبا است اعمال او نیز زیبا است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انفاق از راه مال حرام، انفاق از راه حلال اما همراه با ریا، انفاق همراه با منت و تحقیر از حُسن فعلی است و مورد قبول خداوند نیست.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: برخی کارهایشان با اخلاص و با تقوا بوده و مورد تائید است، اما با غیبت آن را از دست می‌دهد و در نامه اعمال او ثبت نمی شود.

وی افزود: حرف زشت، تهمت، دروغ، تخریب، تحقیر، غیبت و آبروی مومن را ریختن نابود کننده همه اعمال صالح انسان است و حسنات را به نامه اعمال دیگران منتقل می‌کند و نامه اعمال خالی می شود. 

امام جمعه موقت کاشان گفت: برخی انسان اعمال صالح خود را در همین دنیا خراب می‌کنند و یا برخی دیگر اعمال صالح آن‌ها در این دنیا قبول می‌شود اما چون مرتکب غیبت شده به حساب دیگران واریز می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار زبان را نابود کننده اعمال صالح انسان دانست و گفت: برای اینکه اعمال صالح ما در دنیا تائید شود و به حساب دیگران نرود مراقب زبان خود باشید./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات