۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۷۱۲۴۱۰
امام جمعه موقت کاشان:

دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و علمای دین است

دشمن به دنبال ایجاد شکاف میان مردم و علمای دین است
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: همانگونه که شهدا به گردن ما حق دارند، علمای دین حق بالاتری به گردن ما دارند، از این رو دشمن به دنبال شکاف بین مردم و علمای دین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در دیدار با خانواده‌های شهدا در جوار شهدای گمنام در آرامستان ملامحسن فیض کاشانی، گفت: عمل به وصیت نامه شهدا یکی از راه‌های ادامه راه آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه ادامه راه پیامبراکرم(ص) و امام خمینی(ره) عمل به وصیت نامه آن‌ها است، افزود: امروز نیز ادامه راه شهدا مبارزه با دشمن است.

به گفته وی امروز صحنه مبارزه با دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم در فضای مجازی تغییر کرده است و فضای مجازی برای ما میدان مبارزه با آمریکا، غرب، اسرائیل، داعش، آل سعود، منافقین و خط نفاق است.

حجت الاسلام اسلامی تبار استخراج سفارش شهدا در وصیت نامه آنها را اقدامی قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: بدون استثنا همه شهدا در وصیت نامه‌های خود از امام زمان(عج) یاد کرده اند، چرا که پیروزی انقلاب اسلامی و ادامه آن نیز با عنایات امام زمان(عج) است و نهایتا این انقلاب به دست صاحب اصلی آن خواهد رسید.

وی دفاع از انقلاب اسلامی، دفاع از اسلام، دفاع از ولایت فقیه، حفظ وحدت، دعوت به صبر و استقامت، سفارش به حجاب و حضور در نماز‌های جمعه و جماعات را از مهم ترین سفارش شهدا در وصیت نامه آن‌ها دانست و گفت: شهدا برای دنیا و رسیدن به دنیا راهی جبهه‌ها نشدند، آن‌ها برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی وارد نبرد با دشمن شدند و در همین راه به شهادت رسیدند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: امروز هر عمل و حرفی که منجر به ایجاد اختلاف و تفرقه شود بر خلاف سفارش شهدا و راه شهدا است و خیانت به اسلام و نظام است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه حفظ حجاب بانوان ادامه راه شهدا است و دشمن امروز حجاب را نشانه گرفته است، اظهار داشت: شهدا به خواهران خود سفارش کردند سیاهی چادر تو از قرمزی خون من برنده‌تر است.

حفظ حجاب و عفاف جهاد در راه خدا است

به گفته وی امروز حفظ حجاب و عفاف جهاد در راه خدا است و اگر حجاب از بانوان ایرانی گرفته شود دین و غیرت و اسلام و نظام از مردم گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام اسلامی مجموعه سفارش‌های شهدا را بصیرت دانست و اظهار داشت: ما امروز وام دار خون شهدا هستیم و داشتن بصیرت عمل به وصیت نامه شهدا است.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه علمای شهرستان کاشان مرحوم ملامحسن فیض کاشانی، آیت الله خراسانی و ابوالشهیدان آیت الله حاج شیخ احمد اسلامی تبار، گفت: مداد علما افضل بر دما شهدا است چرا که علما با روح و فکر جامعه در ارتباط هستند و عالم بر فکر مردم تازیانه می‌زند و روح و فکر مردم را زنده می‌کند.

وی افزود: امام با نوشتن یک پیام قیام کرد، ضمن اینکه عالم خون شهدا و اهداف شهدا را تحلیل می‌کند و از خون شهدا دفاع می‌کند، از این رو اگر فلسفه قیام امام حسین نوشته نمی‌شد دشمن آن را تحریف کرده بود.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه امروز پیام و اهداف شهدا را مداد علما به جهانیان می‌رسانند و آنچه به شهدا ابدیت می‌بخشد قلم علما است، گفت: جهاد با جسم همیشه امکان پذیر نیست، اما جهاد علمی برای همیشه است و ثواب یک ساعت در کلاس عالم ربانی بیشتر از تلاوت قرآن است.

حجت الاسلام اسلامی تبار افزود: همانگونه که شهدا به گردن ما حق دارند، علمای دین حق بالاتری به گردن ما دارند، برای همین است که دشمن در تهاجم فرهنگی خود به دنبال شکاف بین مردم و علمای دین است./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات