۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۷۱۲۷۴۰
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

تقوا؛ تنها سلاح مقابله با شیطان / تقوای حقیقی به انسان بصیرت می‌دهد

تقوا؛ تنها سلاح مقابله با شیطان / تقوای حقیقی به انسان بصیرت می‌دهد
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار از تقوای واقعی به عنوان تنها سلاح انسان برای مقابله با شیطان یاد کرد و گفت: تقوای حقیقی به انسان بصیرت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای بیست و پنجم برای فرزندان خود دعا می‌کنند.

وی افزود: اگر انسان از شیطان غفلت کند، شیطان از انسان غفلت نخواهد کرد و انسان را در معرض عذاب خدا قرار می‌دهد و به جای اینکه او را از خدا بترساند، از غیر خدا می‌ترساند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: انسان همیشه باید برای سعادت دنیا و آخرت فرزندان خود و هدایت آن‌ها در دنیا و در آخرت تلاش کند.

وی با اشاره به اینکه انسان برای خود و فرزندان خود باید هم توطئه شناس و هم دشمن شناس باشد، اظهار داشت: انسان‌ها در مسیر هدایت خود دشمنانی دارد که اگر او را نشناسد از مسیر خارج خواهد کرد و گمراه خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان افزود: در گام دوم انقلاب نیز باید مراقب بوده و توطئه شناس و دشمن شناس باشیم تا از مسیر اصلی منحرف نشویم.

حجت الاسلام اسلامی تبار از شیطان و لشکریان شیطان به عنوان دشمنان حقیقی انسان نام برد و اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید، شیطان دشمن آشکار و قسم خورده انسان است.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه انسان در همه دوران زندگی خود در معرض خطر شیطان قرار دارد، افزود: شیطان تا آخرین لحظه عمر انسان به دنبال فریب و انحراف او است تا از مسیر هدایت دور کند.

وی افزود: شیطان تا لحظات آخر عمر و جایی که انسان نفس دارد به گمراه کردن او امید دارد، از این رو شیطان ما را می‌بیند اما ما او را نمی‌بینیم و زمان حمله شیطان نیز مشخص نیست و باید برای مقابله با چنین دشمنی همیشه آماده بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه برای مقابله به هر دشمنی باید نوع سلاح دشمن را شناخت و متناسب با نوع سلام دشمن با او مقابله کرد، گفت: تنها سلاح انسان برای مقابله با شیطان قوای واقعی است.

وی از دعوت به عنوان اسلحه شیطان برای فریب انسان نام برد و افزود: تقوای حقیقی به انسان بصیرت می‌دهد تا با شیطان مقابله کند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات