۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۷۱۲۸۵۳
ابومرزوق:

بدون آزادی فلسطین و برچیدن اشغالگری، حاکمیت معنی ندارد

بدون آزادی فلسطین و برچیدن اشغالگری، حاکمیت معنی ندارد
موسی ابومرزوق در سخنانی در همایش "حاکمیت فلسطینی" تصریح کرد که مقاومت ملت فلسطین بیش از ۱۰۰ سال است که ادامه دارد و هدف نهایی آن نیز آزادسازی این سرزمین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، ابومرزوق عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که آزادسازی فلسطین و پایان دادن به اشغالگری، دو لازمه سخن گفتن از مسئله حاکمیت فلسطینیان است و مادامی که اشغالگری در این سرزمین وجود داشته باشد، چیزی به اسم حاکمیت فلسطینیان بی معنی است و اصلا وجود ندارد.

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس اظهار داشت که قضیه فلسطین از تاثیرات منطقه ای مستثنی نیست و هرگونه حادثه و تحولی در منطقه و جهان مستقیما در مرحله آزادسازی ملی تاثیرگذار خواهد بود.

وی اشاره کرد که جنبش متبوعش مجموعه‌ای از روابط خارجی دارد که برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان به آن تکیه کرده است.

ابومرزوق خاطر نشان کرد که حماس، جنبش آزادی بخش فلسطین است که تحولات جهان از جمله جنگ در اوکراین، تنش بین روسیه و غرب و احتمال برقراری نظامی جدید را که سلطه آمریکا در آن رو به کاهش باشد، از نزدیک تحت نظر دارد و امیدوار است که نظامی با محورها و قطب بندی های مختلف برقرار شود که این به نفع قضیه فلسطین خواهد بود و آن را در جایگاه بهتری قرار خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس عنوان کرد که مقاومت، ماه می سال گذشته وارد نبردی بزرگ و شرافتمندانه با دشمن صهیونیستی شد اما اوضاع منطقه‌ای اجازه نداد ثمره این پیروزی را ببیند و جریان های اصلی در منطقه مانع از بهره برداری سیاسی حماس از این نبرد شدند.

موسی ابومرزوق تصریح کرد که منافع برخی کشورهایی که با رژیم صهیونیستی و آمریکا رابطه دارند، اجازه نداد که آن ها موضعی در حمایت از ملت فلسطین اتخاذ کنند که شایسته و درخور این کشورها باشد./۹۸۸/

ارسال نظرات