۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۷۱۲۹۸۹

اگر غرب به اوکراین «پشت کند» هرگز در امان نخواهد بود

اگر غرب به اوکراین «پشت کند» هرگز در امان نخواهد بود
سخنگوی کرملین با جعلی خواندن اطلاعات رسانه‌های انگلیسی درباره امکان اعلام بسیج جمعی در روسیه گفت: تماس‌ها درباره ایجاد کریدور امن برای صادرات غلات اوکراین از طریق وزارت دفاع انجام می‌شود و پوتین در این خصوص با هیئت ترکیه‌ای دیدار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "جو بایدن" رئیس‌جمهوری آمریکا معتقد است که روند اوضاع کنونی پیرامون اوکراین به مسابقه استقامت بین غرب و روسیه تبدیل خواهد شد و ایالات متحده و اتحادیه اروپا باید همچنان آماده باشند تا هزینه‌های اعمال تحریم‌ها بر مسکو را تحمل کنند.

بایدن شب گذشته، سه‌شنبه، در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ سفید با بیان این مطلب، توضیح داد: «در مقطعی، این مسئله به نوعی بازی انتظار تبدیل می‌شود، از لحاظ اینکه روس‌ها تا چه‌اندازه می‌توانند اعمال فشارها را تحمل کنند و کشورهای اروپایی برای تحمل چه‌چیزی آماده هستند.»

رهبر آمریکا همچنین بر لزوم ادامه کمک مالی و نظامی به اوکراین تأکید کرده یادآور شد که از اختلافات احتمالی بین متحدان غربی به‌دلیل شوک‌های جدی اقتصادی و سیاسی هراسی ندارد.

پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، نسبت به طولانی شدن درگیری‌ها بر سر اوکراین هشدار داده از اعضای پیمان آتلانتیک شمالی خواست با وجود شرایط دشوار، حمایت از کی‌یف را متوقف نکنند، نظریه مشابهی نیز توسط بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس مطرح شده است؛ به‌گفته او، اگر غرب به اوکراین «پشت کند» هرگز در امان نخواهد بود، در عین حال، جانسون به "خستگی" جهان از وضعیت اوکراین اعتراف کرد.

چند روز قبل روزنامه "واشنگتن پست" به‌نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن و متحدانش برای یک درگیری طولانی بر سر اوکراین آماده می‌شوند. به‌گفته منابع خبری این روزنامه، کاخ سفید قصد دارد با افزایش کمک‌های نظامی به کی‌یف، روسیه را از مزیت برتری نظامی محروم سازد و در عین حال سعی در کاهش اثرات مخرب این مناقشه بر اقتصاد جهانی و احتمال بروز قحطی در چندین کشور داشته باشد.

البته سؤال اینجاست؛ آیا ائتلاف غربی می‌تواند نیات خود را تحقق بخشد و روسیه را در این رویارویی به زانو درآورد؟

ارسال نظرات