۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۱۲۹۲۴

روسیه دیگر هرگز به غرب اعتماد نخواهد کرد

روسیه دیگر هرگز به غرب اعتماد نخواهد کرد
سخنگوی کرملین با اشاره به اینکه بحران کنونی پیرامون اوکراین ادامه خواهد یافت و روسیه دیگر هرگز به غرب اعتماد نخواهد کرد، گفت: مسکو نمی‌تواند تضمین کند که مزدوران آمریکایی به‌اسارت گرفته‌شده در منطقه دونباس به اعدام محکوم نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آژانس خبری بلومبرگ صبح امروز، سه‌شنبه، به نقل از منابع خبری خود گزارش داد که تمامی شرکت‌کنندگان در نشست روز دوشنبه شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ از تصمیم مربوط به اعطای رسمی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه به اوکراین حمایت کرده‌اند و این مسئله بعداً در بروکسل اعلام خواهد شد.

طبق این اطلاعات، اتحادیه اروپا همچنین در نظر دارد پس از اینکه مولداوی و گرجستان نیز شرایط لازم برای عضویت را انجام دهند، وضعیت مربوطه را به این دو کشور نیز اعطا کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا شب گذشته در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست شورای اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ، اعلام کرد که اعطای وضعیت نامزدی الحاق به اوکراین و مولداوی، قدرت اتحادیه اروپا را نشان خواهد داد. وی گفت: «این یک ارسال علامت قدرتمند است که نه‌تنها در اوکراین، مولداوی، گرجستان، بلکه فراتر از همه مرزهای ما باید به‌نشانه حمایت کامل ما از این کشورها شنیده شود و قدرت و عزم راسخ اتحادیه اروپا و ارزش‌های ما را نشان خواهد داد».

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته از توصیه کمیسیون اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا استقبال کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نیز شب گذشته پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در آینده نزدیک را رد نکرد. بایدن در پاسخ به این سؤال که آیا مطمئن است که اوکراین عضو اتحادیه اروپا می‌شود، گفت: «فکر می‌کنم این احتمال بسیار زیاد است و این اتفاق خواهد افتاد.»

این در حالی است که ویچسلاو والودین، رئیس دومای دولتی روسیه اوکراین را کشوری نامناسب برای عضویت در اتحادیه اروپا نامیده یادآور شد: «اوکراین به‌هیچ‌وجه برای عضویت در جامعه اروپا مناسب نیست. فساد کامل، جنایت افسارگسیخته، قدرت الیگارشی و اقتصاد ویران‌شده، اینها ویژگی‌های اوکراینی است که بعد از کودتای سال 2014 شکل گرفته است.»

به‌گفته این مقام پارلمانی روس، در اروپا نیز این واقعیات به‌خوبی درک شده است، ولی در زمان حاضر اولویت اصلی کشورهای اروپایی تضعیف روسیه است که سایر واقعیات را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

ارسال نظرات