۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۷۱۲۹۴۴

بحران اوکراین یک درگیری طولانی خواهد بود

بحران اوکراین یک درگیری طولانی خواهد بود
سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه با بیان این که بحران اوکراین یک درگیری طولانی خواهد بود، تاکید کرد مسکو دیگر به غرب اعتماد نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی» که روز دوشنبه پخش شد، در پاسخ به این سوال که آیا درگیری اوکراین طولانی خواهد بود، گفت: بله، این یک بحران طولانی‌مدت خواهد بود، اما ما دیگر هرگز به [غرب] اعتماد نخواهیم کرد.

پیش‌تر آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا گفته بود که گفت‌وگو بین واشنگتن و مسکو به بن‌بست رسیده است. به گفته این دیپلمات، روابط دوجانبه که پیش از این در چند سال گذشته دچار بحران عمیقی شده بود، اکنون به نقطه حساسی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، آنتونوف قبلاً گفته بود که گفت‌وگوهای سیاسی بین دو کشور به سطح پایین بی‌سابقه‌ای رسیده و اعتماد آن‌ها تضعیف شده است. او معتقد است که در حال حاضر همکاری‌ها حتی در مورد موضوعاتی که آشکارا منفعت دوجانبه دارد، در حال نابودی است.

اخیراً «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با نسخه هفته‌نامه روزنامه آلمانی «بیلد» که یکشنبه‌ها منتشر می‌شود، گفت که تهاجم روسیه در اوکراین ممکن است سال‌ها طول بکشد. وی همچنین مدعی شد که عرضه تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، احتمال آزادسازی منطقه دونباس از کنترل روسیه را افزایش می‌دهد.

از ۲۴ فوریه (پنجم اسفندماه) روسیه عملیات نظامی ویژه‌ای را برای غیرنظامی کردن و غیرنازی سازی اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از این عملیات را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد آزار و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند، اعلام کرده است.

به نوشته اسپوتنیک به نقل از وزارت دفاع روسیه، ارتش وظایف اصلی مرحله اول عملیات را انجام داده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. در همین حال، هدف اصلی اعلام شده از کل عملیات نظامی روسیه، آزادسازی کامل منطقه دونباس است.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات