۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۷۱۳۰۳۲

توصیف تحریم‌های روسیه به «خودکشی اقتصادی اروپا و آمریکا» توسط «نیکلاس مادورو»

توصیف تحریم‌های روسیه به «خودکشی اقتصادی اروپا و آمریکا» توسط «نیکلاس مادورو»
«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا با توصیف تحریم‌های روسیه به «خودکشی اقتصادی اروپا و آمریکا»، خواستار لغو تحریم‌ها به منظور بازگشت اقتصاد جهانی به وضعیت تعادل شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روز چهارشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک موندو، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا در یک گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به پیامدهای اقتصادی تحریم‌ها علیه روسیه، خاطر نشان کرد: ما صدای ونزوئلا را بلند کردیم و من رفتم تا این را به تمام جهان بگویم و اینجا در کاراکاس هم دوباره می‌گویم، تحریم‌ها علیه روسیه باید متوقف شود تا وضعیت اقتصادی جهان که بر همه ما مردم جنوب (کشورهای در حال توسعه) تاثیر می‌گذارد، به شرایط عادی بازگردد.

وی تاکید کرد: نخبگان اروپا و آمریکا کر و کور هستند، نمی خواهند واقعیت را ببینند و می دانید چرا کور و کر هستند؟ به دلیل استکبار و میل به انتقام از روسیه.

مادورو همچنین بر افزایش قیمت بنزین و سایر سوخت‌های فسیلی در جهان و پیامدهای آن تأکید کرد و گفت: تحریم‌های روسیه به یک بومرنگ یا خودکشی اقتصادی علیه اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

رئیس‌جمهوری چپگرای ونزوئلا پیشتر نیز تصریح کرده بود که تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه، اثر بومرنگی علیه اقتصاد قاره کهن، واشنگتن و سایر نقاط جهان ایجاد می‌کند.

مادورو در تشریح این اثر گفت: این‌ها تصمیمات ژئوپلیتیکی و ایدئولوژیک بلوک‌های قدرت غرب علیه سایر قدرت‌های نوظهور است.

کارشناسان صندوق بین‌المللی پول هشدار داده‌اند آمریکای لاتین اگر چه به دلیل وسعت بازارهایش یکی از رقابتی‌ترین مناطق جهان محسوب می شود، اما این منطقه به دلیل درگیری بین روسیه و اوکراین با فشارهای تورمی بالایی مواجه است که باعث ایجاد مجموعه‌ای از پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سراسر جهان شده است.  

«دپارتمان آمریکایی صندوق بین المللی پول» هشدار داد که پنج اقتصاد بزرگ منطقه یعنی مکزیک، برزیل، شیلی، کلمبیا و پرو بالاترین سطح تورم را در ۱۵ سال گذشته ثبت کرده‌اند.

نکته حائز اهمیت اینکه کشورهای آمریکای لاتین اگر چه در مجموع یکی از مناطقی خواهند بود که هزینه تحریم‌های آمریکا و متحدانش علیه مسکو را پرداخت می‌کنند، اما این فشار بر کشوری چون ونزوئلا که همزمان در جبهه تحریم‌های واشنگتن مقاومت می‌کند، شدیدتر خواهد بود.

ارسال نظرات