۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۷۱۳۳۵۹

تأکید امام جمعه هرات بر کمک‌رسانی سریع به مناطق زلزله زده افغانستان

تأکید امام جمعه هرات بر کمک‌رسانی سریع به مناطق زلزله زده افغانستان
امام جمعه هرات گفت: کسانی که امروز افغانستان را مدیریت می کنند باید تلاش کنند تا کمک های داخلی و خارجی به آسیب دیدگان این حادثه هر چه زودتر برسد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رجب زاده، مدیر حوزه علمیه صادقیه هرات با اشاره به زلزله بزرگ در مناطق پکتیکا و خوست این کشور گفت: در این زلزله چند روستا کاملا از بین رفته است، بسیاری از خانواده ها آسیب جدی دیدند، متاسفانه کودکان زیادی در این حادثه خانواده های خود را از دست داده اند.

وی با آرزوی صبر و بردباری برای بازماندگان و مصدومان این حادثه گفت: زلزله اخیر در افغانستان به قدری بزرگ بوده است که قلب هر انسانی را که حس انسان دوستی داشته باشد به درد می آورد، در چنین مواقعی نباید بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به ارسال محموله های کمک رسانی از استان هرات به ولایت پکتیکا و خوست گفت: کسانی که امروز کشور را مدیریت می کنند باید تلاش کنند تا کمک های داخلی و خارجی به آسیب دیدگان این حادثه هر چه زودتر برسد تا بیش از این تلفات این حادثه افزایش پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین رجب زاده ادامه داد: تجربه نشان داده است، در چنین جریان هایی سرقت و ناامنی های عجیبی برای مردم مناطق آسیب دیده اتفاق می افتد، لذا مسئولان کشوری باید امنیت مردم را در این شرایط تأمین کنند.

امام جمعه هرات با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت حجت الاسلام توکلی از روحانیون فعال هراتی و نماینده آیت الله حکیم در این شهر با اشاره به فعالیت های این شهید گفت: این شهید به دنبال وحدت در میان اقوام و مذاهب بود، همچنین این روحانی شهید تلاش زیادی برای رسیدگی به مناطق محروم استان هرات انجام داد.

گفتنی است طیق برخی آمارها در زلزله بزرگ مناطق پکتیکا و خوست بیش از ۲۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و چند روستا کاملا از بین رفته است.

مردم شهرهای مختلف افغانستان در روزهای اخیر با جمع آوری پتو، مواد غذایی به شهروندان پکتیکا و خوست ارسال می کنند.

همچنین چند محموله امدادی از سوی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان ارسال شده است./۹۸۸/

ارسال نظرات