۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۷۱۳۶۶۳
سخنگوی ستاد امربه معروف و نهی از منکر مطرح کرد؛

راهکارهای ترویج امر به معروف / مبارزه با فساد اداری؛ مطالبه جدی مردم

راهکارهای ترویج امر به معروف / مبارزه با فساد اداری؛ مطالبه جدی مردم
حجت الاسلام خان محمدی به تبیین راهکارهای ترویج امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: مبارزه با فساد اداری از مطالبه های جدی مردم است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نشست خبری مشترک بررسی چگونگی ترویج فرهنگ ناب اسلامی امر به معروف و نهی از منکر که در خانه موزه شهید زین الدین برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر در چارچوب قانون را وظیفه همگانی دانست.

وی با اشاره به تعبیر حقوق شهروندی ابراز کرد: از مصادیق حقوق شهروندی اجرای امر به معروف و نهی از منکر می باشد که نقش و حضور مردم در این راه بسیار موثر تر از فعالیت های دستوری و دولتی است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر ضزورت مطالبه گری در حوزه های مختلف جامعه تاکید و عنوان کرد: شورایی تحت عنوان شورای امر به معروف مساجد و محله اسلامی شکل گرفته که یکی از شئون مسجد محور فعالیت امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام خان محمدی با تاکید بر اینکه شورای امر به معروف مساجد بازوی مردم است، اظهار کرد: با این کار اثر جلوگیری از منکرات و امر به معروف توسط مومنین از مساجد شروع می شود و از آن پس قطعاً در کف جامعه نیاز به آمران معروف نخواهد بود.

وی با استناد به ظرفیت های مردم و اصناف در راستای امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: فراکسیون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس شکل گرفته است چرا که خلأهای قانونی داریم که باید آنها را بر طرف کرد، اما با این وجود از ظرفیت‌های مردمی غافل نیستیم.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به پدیده سگ گردانی در کشور عنوان کرد: در این زمینه با نوعی چالش قانونی مواجهیم که با ارتباط با قوه قضاییه به دنبال برطرف کردن خلاهای قانونی هستیم.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان اینکه نگهداری سگ در منازل از بین بردن حقوق حیوانات است، خاطرنشان کرد: از مجلس شورای اسلامی خواستار تصویب قانونی راجع به ممنوعیت سگ گردانی و نگهداری سگ در منازل هستیم.

وی شعار جدی دولت سیزدهم را مبارزه با فساد برشمرد و اظهار کرد: آیین نامه حجاب و عفاف را در بین ادارات ارائه کرده ایم از این رو تحقق گشت ارشاد مسئولین را از دولت خواستاریم چرا که این مورد از شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم بود.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان اینکه فساد اداری را به جدیت پیگیری می کنیم، عنوان کرد: مطالبه جدی مردم  مبارزه با فساد اداری است.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه توپخانه رسانه ای دشمن با القاء ناامیدی شبانه روزی در حال فعالیت است، تصریح کرد: رسانه‌های ما وظیفه دارند در این عرصه با جدیت ورود کرده و توطئه های دشمن را خنثی کنند؛ از وزارت ارشاد، میراث فرهنگی و رسانه گلایه مند هستیم و توقع داریم در این عرصه توجه جدی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان صدا و سیما نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر توجه ویژه داشته باشد، خاطرنشان کرد: دغدغه علما، مراجع و مومنین رسیدگی به فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

ارسال نظرات