۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۱۳۹۹۳
امام جمعه موقت کاشان:

دعای عمومی به اجابت نزدیک تر است

دعای عمومی به اجابت نزدیک تر است
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دعای عمومی به اجابت نزدیکتر است، گفت: در دعا کردن از خدا کم نخواهید زیاد بخواهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که درمسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: شیطان دشمن انسان بوده و همواره به دنبال گمراه کردن انسان‌ها است.

وی با اشاره به اینکه شیطان از انواع نقشه‌ها و توطئه‌ها استفاده می‌کند تا انسان را گمراه کند، افزود: شیطان دشمن قسم خورده انسان است و برای گمراه کردن انسان سیاست گام به گام دارد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد(ع) می‌فرماید، اکنون که چنین دشمنی مانند شیطان داریم نیاز به کمک خدا داریم، چرا که بدون کمک خدا نمی‌توان بر چنین دشمنی پیروز شد.

وی ادامه داد: برای اینکه شیطان را از خود دور کنیم مکرر باید دعا کرد و از خدا کمک خواست، چرا که خداوند اسرار به دعا دارد تا دعای مستجاب شود.

امام جمعه موقت کاشان افزود: طرف دیگر دعای ما انسان‌ها خدایی است که کرم، رحمت، جود، سخاوت، لطف، قدرت و دارائی اش بی نهایت است برای همین در دعا کردن و درخواست از خدا باید بلند نظر بود و از او کم نخواست و زیاد خواست.

وی به لزوم بلند نظر بودن در دعا اشاره کرد و افزود: امور امر عالی و مطلب عالی همچون عاقبت به خیری و توفیق عبادت از خدا خواستن، از مصادیق بلند نظر بودن انسان در دعا است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام سجاد(ع) از خداوند، تقوا، عزت، رزق حلال، عاقبت خیری، صالح بودن، دوری از گناه و عزت دنیا و قیامت و دوری از بلا را از خدا می‌خواهد، چون این درخواست‌ها برای خدا چیزی نیست.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند منیت را دوست ندارد به لزوم دعای عمومی تأکید کرد و گفت: هر چه از خدا برای خود می‌خواهید برای دیگران نیز بخواهید که این امر نشان دهنده بلند نظر بودن انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه دعای عمومی به اجابت نزدیکتر است، گفت: خداوند کسی را که در دعا بلند نظر است و دلسوز و خیرخواه همه است و برای همه دعا می‌کند دوست دارد.

وی ادامه داد: امام باقر (ع) می‌فرماید، انسان مومنی که برای مومن دیگری دعا می‌کند فرشته‌ای که همراه او است آمین گفته و دو برابر آنچه برای دیگران می‌خواهد برای او قرارمی دهد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امام سجاد دعای خود را با یک دعای آسمانی به پایان می‌برد که این بیانگر این است که ما نیز در دعای خود از دعا‌های قرآنی استفاده کنیم./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات