۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۷۱۳۲۰۱
امام جمعه موقت کاشان مطرح کرد؛

تکامل از ویژگی های عالم برزخ

تکامل از ویژگی های عالم برزخ
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار عالم برزخ را عالم تکامل دانست و گفت: آن‌هایی که با حق آشنا شوند اما آن را نپذیرند کافر از دنیا می‌روند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در ادامه تفسیرآیه ۱۸ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: مهم نیست چه کسی حرف می‌زند، مهم این است چه حرفی می‌زند، اگر حرف او منطقی و علمی است از هرکسی که باشد باید پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه حکمت گم شده مومن است، افزود: حکمت را بپذیر حتی اگر در اختیار کافران باشد، از این رو حرف علمی را از هر شخصی که باشد باید پذیرفت.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به تعبیر قرآن از گمراهی به عنوان ضلال مبین و ضلال بعید، گفت: ضلال مبین گمراهی آشکار است که می‌توان به انسان گمراه کمک کرد، اما ضلال بعید کسی است که نه آدرس دارد و نه مقصد را می‌داند و این شخص نه خود را می‌تواند نجات بدهد و نه کسی می‌تواند او را نجات دهد.

وی افزود: کفار همان ضلال بعید هستند که عالم را پوچ و بیهوده می‌دانند و علت خلقت خود را نمی‌دانند، به این افراد که از مسیر نجات دور شده اند کسی نمی‌تواند کمک کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: کفار هر عمل صالحی هم که داشته باشند، چون پاداش آن را در دنیا دریافت می‌کنند برای آخرت خود هیچ توشه‌ای ندارند و دست شان خالی است.

حجت الاسلام اسلامی تبار اعتقادات صحیح و عمل صحیح را مجوز ورود به بهشت دانست و یادآور شد: امام باقر(ع) می‌فرماید، هرکس ولایت امام معصوم را نداشته باشد مانند افراد گمراه و متحیر در بیابان است و کافر از دنیا می‌رود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: اگر کسی شب را به صبح برساند و ولایت امیرمومنان(ع) را نداشته باشد و با همین حال از دنیا برود کافر از دنیا رفته است و به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است.

به گفته وی افرادی که حق بر آن‌ها آشکار باشد، اما نمی نپذیرند هنگام مرگ کافر از دنیا خواهند رفت، اما اگر حق برای کسی آشکار نباشد و برای او بیان شود خواهد پذیرفت، امکان  نجات او خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار یکی از ویژگی‌های عالم برزخ را تکامل دانست و افزود: آن‌هایی که با حق آشنا شوند اما آن را نپذیرند کافر از دنیا می‌روند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات