۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۱۳۴۲۳
امام جمعه موقت کاشان تبیین کرد؛

دام های شیطان برای انسان از دیدگاه روایات

دام های شیطان برای انسان از دیدگاه روایات
اصفهان – حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه شیطان راهزن راه کمال انسان است، گفت: شیطان برای فریب انسان ها سیاست گام به گام را جلو می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در ادامه تفسیر شرح دعای بیست و پنجم از صحیفه سجادیه که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: شیطان راهزن راه کمال انسان است.

وی افزود: شیطان زمانی که از بهشت رانده شد به خدا گفت من بر سر راه صراط مستقیم نشسته و آن‌هایی را که در این راه قرار دارند را فریب می‌دهم.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: امام صادق(ع) می‌فرماید، شیطان دام‌های خود را در دنیا گسترانیده و در این دام‌ها هدفی به غیر از فریب اولیا ندارد، از این رو انسان باید مراقب باشد و برای نجات از مکر شیطان برای خود و خانواده اش دعا کند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) به عنوان یک کارشناس، انسان شناس، دشمن شناس و شیطان شناس دعا می‌کند تا خود و ذریه اش از شر شیطان در امام باشند، چرا که شیطان به جای نهی از گناه، تشویق به گناه می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: شیطان انسان را از عمل صالح دلسرد و تشویق به شهوات می‌کند؛ ایجاد شبهه و گمراهی نیز از سایر دام های شیطان برای انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: شیطان سیاست گام به گام را برای فریب انسان دارد و انسان زمانی متوجه می‌شود که در باتلاق گناه دست و پا می‌زند.

امام جمعه موقت کاشان افزود: خداوند در آیه ۱۳۵ سوره آل عمران می‌فرماید، انسان‌های مومن افرادی هستند که اگر گناهی را مرتکب شدند وقتی به یاد خدا افتادند استغفار می کنند و توبه می‌کنند، اما انسان‌های سست ایمان هیچگاه فرصت توبه پیدا نمی‌کنند./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات