۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۷۱۴۰۷۲
حاج علی انسانی:

اهل قلم در معرفی مباهله و غدیر کوتاهی نکنند

اهل قلم در معرفی مباهله و غدیر کوتاهی نکنند
شاعر آیینی گفت: نویسندگان و اهل قلم از استعداد خود در معرفی روز مباهله و عید غدیر استفاده کنند و کودکان خود را با استفاده از زبان هنر با غدیر آشنا کنیم.

حاج علی انسانی شاعر آیینی در گفت و گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، با اشاره به روز قلم و مصادف شدن آن با ایام غدیر و مباهله گفت: شاعران و نویسندگان عزیز با عرق دینی و مذهبی خود بدانند که حادثه و رخداد مباهله مغفول مانده است، از استعداد و قلم خود برای شناساندن مباهله به همگان کوشش به خرج دهند.

وی با اشاره به اهمیت روز قلم و نامگذاری سوره ای از قرآن به نام قلم ابراز کرد: اگر چه در عصر دیجیتال زندگی می کنیم اما همچنان قلم و نویسندگی حرف اول را می زند، لذا به شعرا و نویسندگان جوان توصیه می کنم از این مهم برای تبیین مباهله اقدام کنند.

انسانی با تاکید بر اینکه اهل قلم، قلم هایشان را برای امیرالمومین (ع) به کار بیندازند، خاطرنشان کرد: شاعران حوزوی در این سال های اخیر کارهای خوب و فاخری را به نمایش گذاشتند که این حرکت برای جامعه دینی جای بسی افتخار است.

وی ادامه داد: شاعران و نویسندگان حوزوی با عقبه علمی خود می توانند بهترین اشعار و داستان سرایی ها را برای غدیر و مباهله انجام دهند لذا در این حوزوه جای هیچ کوتاهی باقی نگذاشته است، فرزندان خود را از کودکی از طریق شعر و داشتان با غدیر و مباهله آشنا کنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
حبیب‌الله فرحزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
بر اساس فرمایشات اهل بیت(ع) و آیات قرآن کریم، غدیر از تمام مراسم و مناسبت‌های سال مهم تر و احیای غدیر از اوجب واجبات و سرچشمه تمام مناسک الهی است
1
0
سعیدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
اقدامات عملی برای معرفی و گسترش غدیر در ادامه فعالیت و ابلاغ نبی خداست و عموم مردم مخاطب آیات غدیر هستند و همه مکلف هستند که پیام غدیر را ابلاغ نمایند
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
«الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا » ( مائده )
1
0