۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۷۱۴۰۹۶
در گفت‌وگوی اختصاصی با رسا مطرح شد؛

خبر خوش مدیر دفتر فقه معاصر حوزه برای طلاب درس خارج

خبر خوش مدیر دفتر فقه معاصر حوزه برای طلاب درس خارج
حجت الاسلام اثنی عشری از انتشار جدیدترین کتاب فقه معاصر خبر داد و گفت: طلاب از امسال می توانند این کتاب را انتخاب کرده و آن را تحصیل کنند.

حجت الاسلام حسین اثنی عشری مدیر دفتر فقه معاصر حوزه علمیه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به ارائه گزارشی از روند فعالیت های دفتر فقه معاصر حوزه علمیه پرداخت و گفت: دفتر فقه معاصر حدود ۸۰ نفر محقق حوزوی و غیرحوزوی دارد.

وی با بیان اینکه باید مدیریت پژوهش و تولید علم را با استفاده از ظرفیت فضای مجازی جلو ببریم، ابراز کرد: در حال حاضر افرادی به مدت پنج سال با ما همکاری دارند و این در حالی است که اگر در خیابان همدیگر را ببینیم، نمی شناسیم؛ استفاده از ابزارهای تکنولوژی، مدیریت پژوهش و هزینه های جاری را سهل الوصول تر و هدف دار تر می کند.

حجت الاسلام اثنی عشری افزود: تمام تلاش دفتر فقه معاصر این است که آخرین حرف های بین المللی را در موضوع شناسی جمع آوری کند.

مدیر دفتر فقه معاصر حوزه علمیه از انتشار ۱۱ جلد کتاب اجتهادی فقه معاصر تا پایان سال جاری خبر داد و تصریح کرد: هشت جلد کتاب اجتهادی فقه معاصر سال گذشته منتشر شد و با تعدادی که در این سال منتشر خواهد شد عملاً نزدیک ۲۰ جلد کتاب جدید در این دو سال منتشر کرده ایم.

وی ابراز کرد: کتاب «الشخص الاعتباری» که به‌صورت تخصصی موضوع شناسی و احکام شخص حقوقی را مورد بررسی قرار می دهد، پس از سه سال کار علمی با نظارت آیت الله شب زنده دار آماده شده است که سال گذشته به صورت آزمایشی تدریس شد و هم اکنون در حال ویراستاری پایانی است.

حجت الاسلام اثنی عشری ادامه داد: امسال کتاب «الشخصُ الاعتباری» در نظام آموزشی حوزه به عنوان یک درس فقه معاصر قرار خواهد گرفت و اساتید، محققان و طلاب می توانند به عنوان یک کتاب جامع در یکی از مبتلاترین مسائل روز به این کتاب مراجعه کنند، همچنین شرح آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۹
خبر خوب آینده داشتن طلاب هست خبرخوب سروسامان دادن مسائل مالی ماست خبر خوب هویت داشتن ما که نداریم
این خبر برای هیچ کس خوب نیست
1
0
بنده خدا
|
۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶
آینده طلاب بندگی حضرت حق است.
چه مسائل مالی سروسامون داشته باشه یا نداشته باشه.
هویت ما سربازی برا امام زمان سلام الله علیه. البته این خبر نیست واقعیته
بسیار متشکر از مسئولین امر که بعد از سال ها مسائل روز هم در کتب درسی جا گرفت