۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۷۱۴۳۲۹
پیش از ظهر امروز؛

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد

آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد
خراسان رضوی - آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه علوم اسلامی رضوی همزمان با مشهد در ۱۸ شهر دیگر در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان رضوی، آزمون ورودی اختصاصی دانشگاه رضوی پیش از ظهر امروز در مشهد همزمان با 18 شهر در کشور با حضور 2 هزار و 912 شرکت کننده برگزار شد.

از این تعداد شرکت کننده 289 نفر زن و 2هزار 623 نفر مرد در سه سطح کارشناسی، ارشد و دکتری به رقابت پرداختند.

هزار و 496 نفر از شرکت کنندگان با مدرک دیپلم، 600 نفر طلبه، و در سطح ارشد 566 نفر و نیز 250 نفر در مقطع دکتری برای ورود به دانشگاه رضوی در این آزمون اختصاصی شرکت کردند.

شهرهای تهران، قم، اصفهان، تبریز، یزد، همدان، شهرکرد، ساری، شیراز اهواز، زنجان و کرمان در کنار مشهد و چند شهر دیگر میزبان شرکت کنندگان در آزمون ورودی دانشگاه علوم اسلامی رضوی بودند.

این آزمون در برگیرنده 8 رشته در مقطع کارشناسی، 15 رشته در مقطع ارشد و 6 رشته  در مقطع دکتری بود که نتایج اولیه آزمون هفته اول مردادماه اعلام می شود.

نتیجه نهایی این آزمون ورودی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در هفته آخر شهریورماه اعلام خواهد شد و پس از آن آزمون تشریحی مقطع دکترا در هفته نخست مهرماه برگزار و نتایج آن نیز هفته اول دی ماه اعلام می شود.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، رییس سازمان سنجش و آموزش کشور، معاون آموزش وزارت علوم و تنی چند از مسولان وزارت علوم در حوزه مرکزی واقع در حرم مطهر رضوی، ساختمان شماره یک دانشگاه حضور یافته و از روند برگزاری آزمون دیدن کردند./933/

جواد رستمی
ارسال نظرات