۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۷۱۴۳۴۱

اشتباه سازمان غذا و داروی آمریکا موجب بحران کمبود شیرخشک در این کشور شده است

اشتباه سازمان غذا و داروی آمریکا موجب بحران کمبود شیرخشک در این کشور شده است
سازمان غذا و داروی آمریکا (اِف‌دی‌اِی) به اشتباه خود در بحران اخیر کمبود شیرخشک در این کشور اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مجله ریزن در گزارشی نوشت: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) سرانجام مشخص کرد که چه نهادی مقصر بحران اخیر کمبود شیرخشک در این کشور بوده است: خود این سازمان یعنی اِف‌دی‌اِی.

به طور خاص، قوانین غیرضروری و حمایتی اِف‌دی‌اِی بوده است که واردات شیرخشک خارجی به ایالات متحده را ممنوع کرده بود.

روز چهارشنبه، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که قصد دارد این قوانین را تغییر دهد تا تولیدکنندگان شیر خشک خارجی بتوانند به طور دائم کالاهای خود را به این کشور وارد کنند.

این تغییر به مصرف کنندگان آمریکایی حق انتخاب بیشتری در بازار خواهد داد و یک زنجیره تامین قوی‌تر را تضمین خواهد کرد.

رابرت کالیف، کمیسر سازمان غذا و داروی آمریکا در بیانیه ای گفت: نیاز به تنوع و تقویت عرضه شیر خشک در ایالات متحده بیش از هر زمان دیگری مهم است. اطمینان از اینکه کوچک‌ترین و آسیب پذیرترین افراد به محصولات شیر خشک ایمن و مغذی دسترسی داشته باشند، اولویت اصلی اِف‌دی‌اِی است.

این جمله ممکن است در حال حاضر درست باشد، اما به وضوح در گذشته اینطور نبوده است. همانطور که مجله ریزن در طول بحران اخیر توضیح داده است، اولویت های سازمان FDA محافظت از صنعت شیر خشک داخلی (و صنعت لبنیات، که مواد اولیه کلیدی برای شیرخشک بچه را فراهم می کند) در برابر رقابت خارجی بوده است.

در نتیجه، یافتن شیر خشک خارجی در ایالات متحده تقریباً غیرممکن است حتی با وجود اینکه برخی از بزرگترین تامین کنندگان شیر خشک در جهان در انگلیس، هلند و آلمان مستقر هستند.

هنگامی که کارخانه ابوت نوتریشن Abbott Nutrition در ایالت میشیگان به دلیل تحقیقات FDA در مورد آلودگی احتمالی مجبور به تعطیلی موقت شد، شوک عرضه ایجاد شد و قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی ماند و والدین برای یافتن شیر خشک با مشکل مواجه شدند.

به دلیل قوانین حمایتی FDA (و تعرفه های بالایی که بر شیر خشک خارجی وضع می شود)، بازارها نتوانستند به سرعت خود را با کمبود این محصول در آمریکا وفق دهند و در عوض، مردم با نمایش‌های سیاسی از سوی کاخ سفید مانند واردات شیر خشک مواجه شدیم که موفقیت چندانی نداشت.

در یک جلسه کنگره، مقامات FDA اعتراف کردند که در پاسخ به آلودگی کارخانه ابوت اشتباه کرده‌اند. اما مقصر واقعی کمبود اخیر موضوعی عمیق تر و فراگیرتر بود.

بنابراین خوب است که ببینیم FDA این اشتباهات را پذیرفته و راه را برای واردات شیر خشک خارجی به ایالات متحده به صورت دائمی باز کند.

متأسفانه، فهرست تغییرات سیاستی که FDA در روز چهارشنبه اعلام کرد، بیشتر به ارائه کمک های فنی به شرکت های خارجی است که می خواهند شیر خشک را در اینجا بفروشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات