۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۷۱۴۳۷۶
امام جمعه موقت کاشان:

برای کسی که به قدرت خداوند اعتقاد دارد، بن بست بی معناست

برای کسی که به قدرت خداوند اعتقاد دارد، بن بست بی معناست
اصفهان - حجت الاسلام اسلامی تبار اعتقاد به قدرت خدا را عامل ایجاد امید دانست و گفت: کسی که به خدا اعتقاد داشته باشد هیچگاه خود را در بن بست نمی‌بیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار جمعه شب در تفسیر آیه ۱۹ سوره مبارکه ابراهیم که در مسجد آیت الله رضوی برگزار شد، گفت: خداوند در این آیه می‌فرماید آسمان و زمین را هدفدار و برای رسیدن انسان به کمال آفریدم.

وی افزود: خداوند می‌فرماید، آسمان‌ها و زمین بر حق و بر اساس حکمت آفریده شده است و یکی از نمونه‌های حق پاداش به کار‌های با ارزش است به همین دلیل به کار‌های کفار به دلیل بی ارزش بودن پاداشی در قیامت داده نمی‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: خداوند کفار را از جمله قوم هود، ثمود، نوح و فرعون را تهدید به نابودی می‌کند تا گروه‌های دیگر را جایگزین آن‌ها کند.

وی افزود: تهدید به نابودی اقوام و جابجایی آن‌ها برای خداوند کار سخت و دشواری نیست و این نشانه قدرت مطلقه و بی پایان و بی نهایت و نا محدود خداوند است.

امام جمعه موقت کاشان گفت: قدرت خدا بی نهایت است و به ممکنات تعلق می‌گیرد و به محالات تعلق نمی‌گیرد و چیزی که محال است قدرت خدا به آن تعلق نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: خداوند سببیت را بدون اینکه سبب را نابود کند از آن می‌گیرد، از این رو خداوند آتش بسیار بزرگی را که برای سوزاندن ابراهیم فراهم کرده بودند را خاموش نمی‌کند بلکه سبب سوزی می‌کند و آتش سوزان را بر ابراهیم سرد می سازد.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اینکه خداوند هم سبب سوز و هم سبب ساز است، افزود: خداوند چیزی را که در ظاهر نمی‌تواند برای چیز دیگری سبب باشد آن را سبب قرار می دهد.

وی اعتقاد به قدرت خدا را عامل ایجاد امید دانست و گفت: اگر انسان به خدایی که چنین قدرت مطلقی دارد اعتقاد داشته باشد هیچگاه نا امید نمی‌شود و خود را در بن بست نمی‌بیند.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: اگر به خدا با همه وجود خود اعتقاد داشته باشیم و دست نیاز فقط به سوی او داشته باشیم همه گره‌های زندگی بازخواهد شد و هیچگاه انسان احساس بن بست نخواهد کرد.

امام جمعه موقت کاشان قدرت خداوند را عامل بازدارندگی دانست و افزود: اگر انسان ظالم در یک لحظه به قدرت خداوند توجه داشته باشد برایش عامل بازدارنده خواهد شد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات