۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۷۱۴۶۴۷
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان:

هیئات مذهبی در خط مقدم دفاع از کیان اسلام حضور دارند

هیئات مذهبی در خط مقدم دفاع از کیان اسلام حضور دارند
اصفهان- حجت الاسلام بصیرتی گفت: هر کجا کیان اسلام و اهل بیت(ع) در خطر باشد هیئات مذهبی در خط مقدم آن مبارزه قرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی بصیرتی دوشنبه شب در گردهمایی رؤسای هیئات مذهبی کاشان در مسجد محمدیان خیابان فاضل نراقی این شهرستان برگزار شد، گفت: هیئات مذهبی سبب حفظ و احیای محرم و صفر هستند و محرم و صفر نیز سبب پویایی اسلام است.

وی با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، افزود: ۱۴ قرن است هیئات مذهبی به عنوان بزرگترین تشکل‌های مذهبی توانسته اند محرم و صفر را حفظ کنند و این هیئات مذهبی هستند که حافظ دین و اسلام هستند.

حجت الاسلام بصیرتی با اشاره به اینکه هیئات مذهبی ظرفیتی دارند که هیچ نهاد و تشکلی چنین ظرفیتی ندارند، گفت: این تشکل مذهبی که با نام اهل بیت(ع) است از ابتدا در خط مقدم مبارزه با رژیم طاغوتی و دفاع مقدس و مبارزه با کرونا قرار داشتند.

وی هیئات مذهبی را خط مقدم مبارزه دانست و افزود: هر کجا مبارزه باشد و کیان اسلام و اهل بیت(ع) در خطر باشد هیئات مذهبی در خط مقدم مبارزه قرار دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان به مجاهدت هیئات مذهبی طی دو سال شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: هیئات مذهبی کاشان طی دو سال گذشته اجازه ندادند علم عزاداری امام حسین(ع) به روی زمین بماند.

حجت الاسلام بصیرتی در ادامه بر توجه اعیاد مذهبی بزرگی همچون غدیر و دهه امامت و ولایت و حوادثی مانند مباهله تأکید کرد و گفت: اعیاد بزرگ مذهبی به دلیل نزدیک شدن به محرم مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه وقتی غدیر فراموش شد عاشورا رقم خورد، گفت: هیئات مذهبی کاشان غدیر را هر چه باشکوه‌تر برگزار کنند، چرا که دهه ولایت دهه حقانیت امیرمومنان (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان فراموش نشدن عزاداری سنتی و پرهیز از سبک‌های غیر مذهبی، توجه به محتوا و آداب نوکری در دعوت از مداح و سخنران و پرهیز از مداح و سخنران رسانه‌ای و فضای مجازی، رعایت حقوق همسایگان هنگام عزاداری، راه اندازی دسته‌های عزاداری در بازار، دریافت مجوز و تمدید مجوزهیئات، زدن واکسن یادآور، استفاده از تهویه در مراسم‌های عزاداری ها، استفاده از نام امامزاده علی ابن باقر(ع) در جلسات مذهبی، صرفه جویی در مصرف برق را برای هیئات مذهبی ضروری دانست.

شایان ذکر است، گردهمایی هیات مذهبی شهرستان همه ساله در آستانه ماه محرم با حضور رؤسای هیات مذهبی و پیرغلامان هیئات از سوی شورای مرکزی هیئات مذهبی کاشان و اداره تبلیغات اسلامی کاشان برگزار شد.

لازم به ذکر است، حدود هزار هیات مذهبی دارای مجوز و غیر مجوز در شهرستان کاشان فعالیت دارند بطوریکه به ازای هر ۴۰۰ نفر در کاشان یک هیئات مذهبی فعالیت دارد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات