۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۷۱۴۶۶۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

از ظرفیت طلاب جهادی در طرح های فرهنگی سواحل استفاده شود

از ظرفیت طلاب جهادی در طرح های فرهنگی سواحل استفاده شود
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت طلاب جهادی در طرح های دریا تأکید کرد و گفت: مرجع مسائل فرهنگی در سواحل باید حوزه علمیه و سازمان تبلیغات باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار ائمه جمعه و معاونین تبلیغ شهرهای ساحلی استان با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت بر ضرورت هر چه باشکوه تر برگزار کردن جشن های ایام غدیر در سطح استان تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مسافران و گردشگران در سطح استان افزود: ما باید سهم خودمان را از دریا، ساحل و حضور گردشگران مشخص کنیم و این سهم باید فرهنگی باشد و در همین راستا باید اجازه و فرصت گفت و گو با مردم و گردشگران را داشته باشیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که اثر تربیتی، هدایتی و فرهنگی که روی گردشگران می گذاریم سهم و بهره ما است، خاطرنشان کرد: این اثرگذاری سهم بسیار مقدسی است که باید برای دستیابی به این سهم و حق خود تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی لازم در مناطق گردشگری و توریستی استان تأکید کرد و گفت: این بسترسازی وظیفه یک طلبه نیست بلکه متولیان امر باید بستر کار فرهنگی در سواحل را فراهم کنند.

وی با اشاره به وجود 480 کیلومتر نوار ساحلی در استان بر ضرورت برنامه ریزی برای اجرای صد طرح دریا در این سواحل تأکید کرد و افزود: مرجع مسائل فرهنگی در سواحل باید حوزه علمیه و سازمان تبلیغات اسلامی باشند و سایر نهادها نباید در این بخش دخالتی داشته باشند.

امام جمعه ساری با تأکید بر اینکه ساماندهی امور فرهنگی، ادامه و انجام آن نیاز به تدبیر واحد دارد، خاطرنشان کرد: تکثر سلایق در این بخش موجب دور شدن از هدف اصلی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه برای سواحل باید مدیریت و نظارت باید واحد باشد، ادامه داد: باید از ظرفیت طلاب علاقه مند و آموزش دیده برای اجرای طرح های دریا در سطح سواحل و مناطق گردشگری بیشتر بهره گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این گونه طرح ها و برنامه ها باید مردمی باقی بماند و از دولتی کردن آن اجتناب شود، گفت: با این جریانی که در این بخش ایجاد شده است می توانیم رویکرد و رنگ و بوی فرهنگی سواحل را به مسیر صحیح آن بازگردانیم./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات