۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۷۱۴۷۳۲
آیت الله کعبی مطرح کرد؛

شکل گیری نظام سیاسی بر پایه ولایت، راه حل چالش های بنیادی انسان معاصر

شکل گیری نظام سیاسی بر پایه ولایت، راه حل چالش های بنیادی انسان معاصر
نماینده خبرگان با تاکید بر پیچیدگی جنگ ترکیبی دشمن گفت: جنگ اخلاقی علیه ملت ایران دشوارتر از جنگ نظامی است و راه مقابله با این جنگ تولید قدرت نرم است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با اشاره به ایمان اجتماعی و سیاسی و روز عفاف و حجاب گفت: تمدن غربی زندگی انسان معاصر را با چالش ها و بحران های فراوانی رو به رو کرده است و به تعبیری انسانیت را به تباهی کشانده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرتویی از ولایت امیرالمومنین (ع) در دوران معاصر است، ابراز کرد: این انقلاب بر پایه رهبری الهی آغازی بر پایان الگوهای غربی و شرقی در زندگی انسان معاصر و اداره زندگی بشریت در سطح گیتی بر پایه مکتب ولایت خواهد بود.

استاد حوزه علمیه افزود: قرن آینده قرن ولایت محمد و آل محمد (ص) است و ریشه همه مشکلات انسان ها در چهار چالش بنیادی الحاد نظری و عملی و دوری انسان از خدا، نفع طلبی و زیادت خواهی انسان معاصر، شکل گیری نظام های سیاسی و اجتماعی بر بنیاد استکبار و بن بست هویتی و اجتماعی است.

وی با تصریح اینکه جبهه استکبار با جنگ ترکیبی و شناختی می خواهد مشکلات را بر ایران اسلامی تحمیل کند، اظهار کرد: جنگ تحمیلی معرفتی و اخلاقی سخت تر و پیچیده تر از جنگ تحمیلی هشت ساله صدام علیه ملت ایران است.

آیت الله کعبی ایمان و شکل گیری نظام سیاسی بر پایه ولایت را راه حل چهار چالش بنیادی انسان معاصر برشمرد و افزود: نظام معرفتی ایمان محور، نظام ارزشی مبتنی بر عمل صالح، نظام سیاسی بر بنیاد ولایت و نظام اجتماعی بر پایه مقاومت براساس اصول انسانی و اخلاقی چهار نظام پایه‌ای برای شکست چالش های انسان معاصر است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری اسلام بدون ولایت را مانند جسم بدون روح برشمرد و تصریح کرد: اسلام بدون ولایت اسلام مرده و بی حرکت است و اعمال بدون ولایت باطل و انسان را به جایی نمی رساند.

استاد حوزه علمیه در توضیح اینکه یکی از مصادیق امر عمومی حجاب و عفاف است، خاطرنشان کرد: در چنین روزی رضا خان به دستور اربابان انگلیسی خود به مردم مدافع حجاب در مسجد گوهرشاد حمله کرد و آنان را به شهادت رساند.

وی ادامه داد: استکبار می خواهد ایران عفیف را به ایران ضد اخلاق تبدیل کند، جنگ اخلاقی علیه ملت ایران دشوارتر از جنگ نظامی است و راه مقابله با این جنگ تولید قدرت نرم است و اجتماع بانوان در دفاع از حجاب مصداق عمل صالح و ایمان سیاسی و اجتماعی است.

آیت الله کعبی سرود سلام فرمانده را فتح الفتوح اخلاقی و ولایی توصیف کرد و ادامه داد: با همه گیر شدن این سرود استکبار از جهانی شدن آن به وحشت افتاده و این مصداقی از تولید عمل صالح است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه جبهه غرب براساس بی بند و باری جنسی و با استفاده از هنر می خواهد بر بنیادهای اخلاقی ملت ایران هجوم بیاورد، یادآور شد: ما باید با استفاده از هنر و سینمای متعهدانه و مدیریت بر بنیاد ساخت خانواده اخلاقی و توجه به ازدیاد نسل و فرزندآوری تولید عمل صالح و با جبهه کفر مقابله کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری جریان تفرقه را ضد ایمان و ولایت امیرالمومنین (ع) برشمرد و ابراز کرد: جریان برادری در راستای ولایت امیرالمومنین (ع) و ایمان است و همه مسلمانان باید همدیگر را در هر کجای این کره خاکی برادر خود بدانند.

ارسال نظرات