۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۷۱۴۸۲۵
آیت الله کعبی عنوان کرد؛

عدالت علوی و مبارزه با تبعیض و فقر؛ محور ساخت جامعه دینی

عدالت علوی و مبارزه با تبعیض و فقر؛ محور ساخت جامعه دینی
عضو جامعه مدرسین گفت: محور ساخت جامعه باید عدالت علوی، مبارزه با تبعیض و فقر باشد و مکتب ولایت، مکتب عدالت و مبارزه با تبعیض ها است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم چهارشنبه در جمع زائرین حرم حضرت علی بن موسی الرضا المرتضی (ع) در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر رضوی با اشاره به جامعه پردازی در مکتب ولایت گفت: جامعه ای که بر پایه قرآن، تذکیه و سنت پیامبر و اهل بیت (ع) ساخته و پرداخته نشود قطعاً دچار گمراهی روشن و تباهی خواهد شد.

وی در توضیح این نکته که ازدواج اگر چه امری مستحب است اما در اعصاری از تاکید بیشتری برخوردار می شود، ابراز کرد: در زمان ما که موضوع فرزندآوری و ازدواج با چالش هایی روبه رو شده است همه باید دست به دست هم دهیم و شرایط ازدواج آسان جوانان و فرزندآوری را فراهم کنیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری عزت اسلام را در گرو خانواده توانمند، پویا و بالنده برشمرد و اظهار کرد: عدم قطع رحم نیز از دیگر موارد واجبات اجتماعی است که اشاره به اجتماعی بودن انسان دارد.

استاد حوزه علمیه در تشریح خانواده دینی و غیردینی خاطرنشان کرد: بنیان خانواده غیردینی بر فردگرایی است و آنچکه جامعه را شکل می دهد نظم و قانون می باشد و نسبت به ارزش های اجتماعی و فرهنگ تعهدی ندارند و چنین جوامعی محکوم به فنا هستند چرا که روابط عاطفی و انسانی به تدریج در چنین جامعه ای از بین می رود.

آیت الله کعبی جامعه دینی را جامعه متعهد فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: فرهنگ دو عنصر پایه ای باورهای صحیح و ارزشهای صحیح مبتنی بر باورها و به تعبیر قرآن ایمان و عمل صالح دارد که اساس جامعه دینی را تشکیل می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ایمان و عمل صالح در جامعه ساخته می شود، یادآور شد: والدین نسبت به ایمان و عمل فرزندان و خانواده مسؤول هستند همچنین مساجد در ساخت ایمان موثر می باشند لذا باید مساجد را احیاء کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مدرسه به عنوان یک محور فرهنگ ساز ابراز کرد: در نظام تعلیم و تربیت باید ساخت تربیت دانش آموزان را برپایه تربیت عقلی، اخلاقی، مهارت های زندگی، آگاهی های عمومی و ساخت شخصیت دانش آموزان قرار داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه واکسینه کردن جامعه در مقابل تهاجم فرهنگی وظیفه همگانی است، تصریح کرد: محصول ساخت جامعه برپایه فرهنگ شکل گیری جامعه ای برپایه محبت الهی و تولی و تبری است.

استاد حوزه علمیه رکن دوم جامعه پردازی را تلاش برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد دانست و گفت: محور ساخت جامعه باید عدالت علوی، مبارزه با تبعیض و فقر باشد و مکتب ولایت، مکتب عدالت و مبارزه با تبعیض ها است.

آیت الله کعبی فرمانبری از ولایت را رکن سوم جامعه پردازی برمکتب اهل بیت (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: مکتب و ملت ما حسینی است و تبلور ملت حسینی در اطاعت از ولایت است.

ارسال نظرات