۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۷۱۴۸۶۳
حجت الاسلام شریف تبار عنوان کرد؛

گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین، رسالت امروز سازمان تبلیغات اسلامی

گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین، رسالت امروز سازمان تبلیغات اسلامی
مازندران - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، یکی از وظایف مهم امروز این نهاد فرهنگی و تبلیغی را گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام شریف تبار، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گردهمایی مدیران ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای استان در مجتمع آموزشی تبیین محمودآباد، دو عنصر مهم در انجام فعالیت های فرهنگی را تلاش مجاهدانه و روشنگری و تبیین عنوان کرد.

وی با تبریک ایام ولادت امام هادی(ع) به سیره و روش روشنگری این امام همام اشاره کرد و افزود: شبکه عملیاتی و تبیینی در زمان امام هادی(ع) از سوی خود حضرت با تربیت شاگردان و مریدان تشکیل شد.

حجت الاسلام شریف تبار با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی با حرکت مجاهدانه و مبارزان این عرصه، به رشد و بالندگی می رسد، خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) در شرایط سخت حصر و مشکلات و محدودیت های سخت، شبکه وکلا را برای تبیین و تشریح معارف اصیل اسلام را ایجاد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: زیارت غدیریه و بویژه زیارت جامعه کبیره تبیین سیره امامت و امام شناسی است که از سوی امام هادی(ع) و در آن شرایط سخت مطرح و تا امروز منشا برکات علمی و معنوی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سرخط های فعالیت های فرهنگی امروز با دوران و سبک و روش فعالیت های دوران امام هادی(ع) قابل تطبیق است، بیان داشت: جریان امام شناسی، مبارزه فکری، نحوه تبیین و روشنگری در شرایط سخت را می توان به آن دوران پیوند داد.

حجت الاسلام شریف تبار در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز سبک زندگی غربی بدنبال حذف دارایی های علمی و معنوی است، تصریح کرد: دارایی های معنوی عامل رشد جامعه است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اقدامات مهم امام هادی(ع) در زمان خود افزود: گفتمان برتر تشیع به دور از غلو و آراسته به عقلانیت از سوی شبکه وکلا و در زمان امام هادی(ع) تبیین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز رسالت اصلی سازمان اسلامی، گفتمان سازی و فراگیری نهضت تبیین است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت موضوع مهم تبیین و روشنگری بهره گرفته شود.

وی در همین خصوص افزود: توجه به گزاره های امیدآفرین در جامعه و ترسیم فعالیت ها در راستای همین موضوع، موجب ایجاد نشاط اجتماعی است که به پیشرفت و سربلندی کشور منتهی خواهد شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز دشمن با استفاده از ابزارهای نوین از خطابه خارج شده و در مقام تخاطب درحال مبارزه جدی و رودر رو است، بیان داشت: در مقابل این تهاجم، توجه به دارایی های امیدآفرین سلاح تبیین در این مبارزه است که باید مورد توجه قرار گیرد./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات